2011年1月20日星期四

懶得我騰騰震

懶得我騰騰震,真係震到入心呀~~~

我雖然係懶,但係都未至於懶到震。其實我係想話呢幾日真係好凍,之不過特登將「冷」講成「懶」啫,呢就所謂懶音嘞。點解要講懶音?因為潮囉,你地唔見個個𡃁仔都係咁嘅咩?唔講懶音,人地會覺得你好老餅架!

早排去飲,新郎係一個細我接近二十年嘅舊同事。開席之前例牌係新人發表感想,佢同佢老婆都不知幾合拍,兩個懶音鬥懶音。其實懶音真係好普遍,四十歲以下嘅,十個有九個都係咁。呢幾年睇電視,無論係新聞、新聞透視、抑或係星期X檔案,稍為後生嘅受訪者,個個都係滿口懶音。

不過又好奇怪,懶音似乎係近年嘅產物。喺我仲讀緊書嘅年代,根本就冇人提到呢樣,亦唔覺有人滿口懶音。唔知點解,呢幾年懶音問題突然浮咗出嚟,引起好多人關注。

懶音係一唔正確嘅發音,其實聽起上嚟同正確發音只係有少少分別,之所以叫做懶音,據講係因為發音嘅時候會慳力,所以會俾人覺得懶。至於邊字會出現懶音情況,相信大家都好清楚,我就可以慳番口水嘞。唔知懶音呢個叫法係邊個諗岀嚟,又真係幾傳神吓。不過有懶音人就好反對呢個叫法,覺得有歧視成份。佢地話講懶音唔係因為自己懶,而係冇辦法講到正確嘅發音。哈哈,衰梗係唔會有人認啦。你地話丫,有邊條淫蟲會認自己鹹濕,又有邊個潑婦會認自己巴喳?係唔係懶就真係要研究過先知喇。

我同一個懶音人做咗個好簡單嘅實驗,試吓佢聽唔聽得出懶音同正確發音嘅分別。個結果好有趣,原來佢真係分唔到。佢唔係嗰聽障人士,喺語言溝通方面冇乜問題,除咗英文同普通話比較屎之外。如果唔係同佢做咗個實驗,根本唔會諗到佢會有呢方面嘅聽力問題。咁就簡單嘞,如果聽得唔正確,自然冇可能講得正確啦。

不過問題又嚟嘞,點解近年懶音人嘅數目會突然激增呢?我敢肯定,以前就算有懶音人,都係少到我地根本察覺唔到。聽力出現問題,好有可能係遺傳嘅,當然亦有可能係基因突變所導致。不過如果係因為呢兩個原因,根本就冇可能出現懶音人突然激增嘅情況。唔通仲有其他原因?會唔會係懶音都有得傳染呢?你地咪以為我講笑,我真係覺得呢個係原因之一。不過講到尾,我都係相信懶至係主因。

𡃁仔學講,開始嘅時候梗會有音發得唔準,尤其是懶音比較慳力,講錯都係好自然嘅事。我唔係因為咁樣話佢地懶,事實上初時可能連佢地自己都唔為意,但係如果長輩(家長同老師)唔及時糾正,講慣咗就好難改。喺呢個階段,懶嘅係家長同老師。隨住年齡增長,聽力正常嘅懶音人應該可以分辨到點至係正確嘅發音,而佢地又冇嘗試去改正,咁亦係懶。而𡃁仔最鍾意有樣學樣,如果身邊出現好多懶音人,就自然會懶埋一份,所以話懶音係有傳染性。講開又講,我都好似開始傳染咗懶音毛病添。

我當然明白語言係有生命嘅,會不斷自然蛻變。但係好明顯,懶音嘅出現並唔係自我完善嘅現象,因為咁會令到同音字嘅數量大幅增加,容易引起混淆。希望家長同老師可以正視呢個問題,唔好俾佢惡化落去。

最後一提,其實懶音呢個叫法真係好貼切,亦都唔使覺得有歧視成份。好似「懶猴」咁,只不過係個名,根本就冇人要歧視呢種動物!又例如喺台灣,有樣叫做「懶叫」,台灣男人都冇投訴話係歧視啦!




7 則留言:

  1. Oh~! The one holding a piece of ice is u ! Looks quite like Andy Lau!

    回覆刪除
  2. Coffee,
    Haha, no way! I'm better looking!

    回覆刪除
  3. 哇,Arma真係好型,我就覺得似黃曉明但係又靚仔過佢,掂!

    正音哩家嘢,係78或79年左右,已故劉殿爵教授番香港教中大後掀起的。最初糾正「時間」嘅間字發音,整整吓就變咗捉懶音,男唔藍,女唔呂咁咯!

    仲有,嗰啲相喺邊度影架?好似極地噃!

    回覆刪除
  4. 在 Norway,為什麼可以穿得如此單薄?

    回覆刪除
  5. 我說話發音一向唔清楚,所以無懶音這個問題。

    回覆刪除
  6. laulong,
    哈哈,聽講話海綿蛋糕眼耳口鼻係假架,而且奶油味太重喇!我就覺得似張豐毅好好多嘞,佢真係男人味爆棚呀!

    SKII,
    其實挪威夏天唔係好凍,而且旅行帶太多衫又唔係咁方便。不過捧住舊冰影相就真係凍到對手僵晒嘞!

    佛爺:
    哈哈,諗唔到喎,見你寫咁刁鑽,都應該係口齒伶俐架啦!

    回覆刪除
  7. laulong,
    漏咗答你添,頭嗰兩張相係挪威嘅冰川,最後嗰張係冰島嘅冰川,都算接近北極圈啦。其實只要將個mouse pointer定喺張相上面,就可以睇到簡單嘅介紹架喇。

    回覆刪除