2011年1月10日星期一

鳳閣恩仇未了情

睇咗日月報好多年,鍾意佢立場比較持平。曾幾何時,佢嘅副刊更係我嘅最愛。不過呢幾年,日月報嘅立場變得有搖擺不定,成日俾「民意」牽住走。佢嘅副刊都差咗好多,睇到好冇癮。

副刊最緊要嘅係趣味性,文章內容要精簡,作者文筆至為重要。呢幾年,喺日月報寫專欄嘅作者,鍾意嘅真係寥寥可數。林才女我從來都唔喜歡,真係唔知佢才喺邊忽。陳耀華寫嘅題材太嚴肅,冇乜趣味性,唔係咁啱睇。幾個大狀來來去去都係寫埋晒乜民主公義,睇到人都掹。仲有幾個跟貼民意嘅女人,成日喺度鬧政府,係又鬧,唔係又鬧,但係偏偏理據欠奉。另外又有新派文化人,根本就唔夠斤兩,睇完都唔知佢地想講乜。

而家我會睇嘅,除咗個醫生專欄之外,就係石琪。石琪有時寫吓影評,又有時寫吓香港掌故,都幾過癮。弊嘞,唔通真係有病?講咗咁耐都未入到主題添!

早兩日睇石琪嘅專欄,講到鳳閣恩仇未了情。佢話套戲好搞,非常鬼馬惹笑。對於我呢睇粵語殘片大嘅人,鳳閣恩仇未了情當然唔會陌生,不過講到劇情,就真係一印像冇。梗係啦,喺我嗰個年代,𡃁仔已經唔鍾意睇大戲架喇。不過咁,嗰首主題曲就真係好經典,無論鍾唔鍾意睇大戲嘅都會聽過。麥炳榮同鳳凰女唱得好唔好我就冇資格講嘞,我淨係覺得歌詞寫得好靚。

合唱:痴心化夢幻,耳畔聽風雪聲,愁和夢散,情無限,人自痛傷惜別,珠淚向檀郎泛,何日再會呀,永不復還,萬里關山,那孤雁長記在我心間,相思兩地夢更難。
生:異國情鴛驚夢散,空餘一點情淚濕青衫。
生:一葉輕舟去,人隔萬重山,鳥南飛,鳥南返,鳥兒比翼何日再歸還,哀我何孤單。
旦:休涕淚,莫愁煩,人生如朝露,何處無離散,今宵人惜別,相會夢魂間,我低語慰壇郎,輕拭流淚眼。君莫嗟,君莫嘆,終有日,春風吹渡玉門關。
生:情如海,義如山,孰惜春意早闌珊。虛榮誤我怨青衫。
旦:憐無限,愛無限,願為郎君老朱顏,勸君莫被功名誤,白少年頭莫等閒。
生:柔腸寸斷無由訴,笙歌醉夢閒,流水落花春去也,天上人間。
旦:獨自莫憑欄,無限江山,地北與天南,愛郎情未冷,情未冷。
生:一葉輕舟去,人隔萬重山。
合:鳥南飛,鳥南返,鳥兒比翼何日再歸還,
生:哀我何孤單,何孤單。

係咪寫得好靚呢?但係以而家嘅標準,呢首詞絕對係唔合格。點解?因為當今音樂界,原創性重於一切,而首詞有相當部分係出自古代詩詞,有仲係照搬添。對於古代文學,我絕對係有限公司,但係就連我都可以到以下呢:

萬里關山 - 木蘭辭
濕青衫 - 琵琶行(白居易)
一葉輕舟去,人隔萬重山 - 早發白帝城(李白)
人生如朝露 - 短歌行(曹操)
相會夢魂間 - 浣溪沙 (蘇軾)
春風吹渡玉門關 - 出塞 (王之渙)
春意早闌珊 - 浪淘沙(李煜)
白少年頭莫等閒 - 滿江紅(岳飛)
笙歌醉夢閒 - 阮郎歸(李煜)
流水落花春去也,天上人間 - 浪淘沙(李煜)
獨自莫憑欄,無限江山 - 浪淘沙(李煜)

以今日嘅標準,唔理整體效果係點,非原創嘅就係劣品,一定要踩到佢變地底泥。睇吓家陣金牌填詞人,個個創意爆棚,新詞層出不窮,通唔通根本就冇人理。只要打住原創旗號,就算係垃圾都大把人叫好。

其實何止填詞界係咁,社會上仲充斥住各式各樣嘅尚方寶劍,例如民主、人權、同環保等等。人手執尚方寶劍,真係做乜都理直氣壯。邊個敢有異議,就拖出午門斬首!

4 則留言:

  1. >>一葉輕舟去,人隔萬重山

    呀~哈~!我才接著minor留言給了自己幅「水上人家」呢!

    不過真要多謝你呢篇,歌有聽,但一直冇留意原來集合咗咁多名家!

    回覆刪除
  2. 呵呵,哩首正。雖然歌詞多係脫胎,但搖蕩性情,感人至深就是佳品!

    至於民主、人權、環保,講嘅就一定冇錯嘛,於是個個搶上道德高地,去印證自己存在。你問佢地民主係乜,相信一百個人裏面一百個只識答等於普選。人權需要包容性嗎?佢地又唔識答。環保要多角度思考嗎?佢地又擘大口得個窿,此之謂道德盲毛是也!

    回覆刪除
  3. 無諗過D歌詞出自咁多名家!

    另外,陳耀華好有學識,理論滔滔,不過,思覺失調!

    回覆刪除
  4. Coffee,
    其實只要歌詞寫得靚,又能夠帶出感情,真係唔需要研究其中文句嘅出處!

    laulong,
    雖然首詞係東拼西凑,但係整體渾然天成,全無刀斧痕跡,的確係正!至於嗰班開口埋口民主人權嘅人就最討厭,講到尾,佢地都係要自己做主同爭取自己嘅權!嗰環保塔利班反而冇咁乞人憎,起碼佢地真係有自己嘅理念,雖然係過咗火。

    佛爺:
    講開陳耀華,以前喺CU周不時都會撞到佢。見佢黑黑實實,好運動型,橫睇掂睇都唔似一個文化人!

    回覆刪除