2011年9月30日星期五

竊鉤者誅

竊鉤者誅,竊國者侯!古人二千幾年前嘅說話,到今日睇番都仲係咁有道理,一啲都冇同時代脫節!

最近睇到個電視廣告,話賄選猶如踩鋼線,叫人唔好行差踏錯。請人食餐飯,或者派個月餅,都隨時有賄選之嫌,咁又真係要步步為營喎。早排民主肥女神就搞到周身蟻,睇怕佢以後見到鋼線都會腳軟。不過咁,我又唔信佢仲會有機會踩鋼線攞。

講真,要賄就賄得光明正大,要踩就踩條康莊(或骯髒)大道,又使乜搞埋晒啲咁細眉細眼嘅高危動作啫。踩鋼線?留番俾啲雜技藝人表演啦!

選舉根本就係一個鬥賄賂選民嘅遊戲,邊個面皮夠厚、吹得夠大就可以跑出。可能有人會認為我係侮辱緊神聖嘅民主選舉,話唔定仲會有人覺得我黐線添。我又唔解釋住,睇吓兩個經典例子先啦。

泰國前總理他信嘅福利政策向農民嚴重傾斜,派糖絕不手軟。有農民嘅鐵票,他信自然穩坐佢嘅鐵桶江山,而農民亦唔理佢有冇從中抽水。雖然他信被迫落台,但係公認為佢代理人嘅他信妹仍然喺最近嘅大選勝出,可見派糖政策係永遠立於不敗之地。至於所引致嘅紅黃兩軍街頭惡鬥,究竟係民主嘅表現,定係派糖式選舉嘅禍害,就等大家自由解讀嘞。

至於希臘,就更係派糖式政治嘅示範單位。啲政客已經進化到唔需要以特定群組為目標,總之人人有糖派,邊個出手夠豪就邊個贏。全國上下都只睇眼前利益,根本冇人會理亂咁派糖嘅後遺症。當然唔係話啲人唔知道遲早會爆煲,而係佢地一於好少理啫。當政者就用卡冚卡嘅方法嚟處理,到爆煲嘅時候,班友可能已經唔在位,甚至去埋賣鹹鴨蛋添,咁又使乜杞人憂天呢?至於啲百姓,有著數就梗係攞咗先啦。就算爆煲都冇有怕,因為佢地仲有最後嘅必殺技,就係發爛渣!

政客用派糖嚟爭取選票,其實性質上同賄選冇任何分別。選民得到嘅福利,根本就係延後報酬。啲政客計過條數,夠票當選就掂,完全唔會考慮啲糖派得合唔合理。而「行賄」同「受賄」雙方都係明正言順,絕對唔會好似踩鋼線咁,隨時有撻到攤攤腰之虞。咁你話係咪「竊鉤者誅,竊國者侯」呢?

要澄清一點,我並唔係反對民主選舉。我只係想話喺一啲民智未開嘅社會,民主選舉其實同賄選冇乜分別啫!

8 則留言:

  1. 話時話,而家香港二個候選人,你較屬意邊個?

    回覆刪除
  2. 哈哈,一個奸,一個蠢,真係兩個都揀唔落手!不過以我嘅性格,都係寧願揀個奸嘅,俾人呃點都好過俾人激死囉!

    回覆刪除
  3. 你估佢地兩個有冇踩鋼線?

    回覆刪除
  4. Ebenezer,
    我估佢兩個都唔會踩鋼線,奸嗰個最叻係踩住人上位,而蠢嗰個就梗係最鍾意踩屎啦!

    回覆刪除
  5. 佛爺:
    哈哈,唔賄就冇得選,而唔選就冇得舉,真係牽連重大呀!

    回覆刪除
  6. 所謂民主選舉,我呸咗好耐喇,我亦都係咁教我嘅學生,哈哈,泛民一定吹我唔脹!

    回覆刪除
  7. laulong,
    哈哈,而家連中學生都話要有權選凸首,睇怕你都係好難抗衡架喇!話時話,啲細路根本就味夠秤,連投票選區議員都冇資格,又講乜叉選凸首呢?!

    回覆刪除