2011年9月5日星期一

外傭變港人

2011.09.03 - 外傭變港人

播出日期: 2011.09.03 (六)

根據現行入境條例,外傭在港工作及居住滿七年或以上,是不會獲得居港權,及成為香港永久居民。不過,有外傭根據基本法第二十四條,在港居住七年以上,可成為香港居民,向法庭提出司法覆核,挑戰入境條例。有政黨及市民擔心,案件一旦勝訴,會令超過十萬名在港工作滿七年的外傭,也有資格申請居港權,對香港社會的住屋及福利造成沉重負擔。

香港外傭政策自七十年代開始,至今約有近三十萬菲傭及印傭在港工作,令到本港家庭的女性勞動力獲得釋放,對香港經濟發展和生活水平有一定貢獻。不過,由於基本法條文的含糊,倘若司法覆核敗訴,政府會否促請人大釋法?社會各方對外傭變港人,又有甚麼看法?

記者:李賢哲

以上係是但台最新一集「新聞透視」嘅內容撮要,講嘅係近日港人最關心嘅外傭居留權問題。呢個題目之前已經寫過,本來冇乜番炒嘅必要。不過節目裏面有啲好白痴嘅,又訪問咗個好討厭嘅人,唔攞嚟笑吓同鬧吓硬係覺得唔舒服!

節目咗個大三學生試吓做五粒鐘家庭傭工,體驗吓佢地嘅生活。呢位小妹妹竟然唔知蒸氣燙斗係乜,搞到雞手鴨腳,連燙衫板都整燶埋。佢事後大叫辛苦,試過先知道原來家傭唔易做。真係好搞笑,講真做乜都辛苦架啦,警察、消防、掃地、企街、侍應、看更、廚師,有邊樣唔辛苦先!體驗家傭生活呢部份,反映嘅其實係另一樣,就係啲港孩有幾白痴!成廿歲人,唔使樣樣都要親身試過先知啩。睇呢位溫室小公主改個英文名就知啦,竟然叫自己做Bugs(其實係Bux,不過聽起嚟就同Bugs一樣),真係同嗰啲叫自己做Pussy嘅女人有得揮!

外傭辛苦我都知,而且唔單係工作性質方面,更係因為佢地要孤身飄洋過海,擔起成頭家。佢地對香港嘅貢獻亦無可否認,呢點相信唔使多講。不過如果因為咁話係香港欠咗佢地,就點都講唔通。首先,雖然佢地喺香港只係廉價勞工,不過匯番鄉下嘅錢就足夠佢地買田買地,俾到啲家人過住相對富足嘅生活。香港需要佢地嘅廉價勞動力,佢地亦因而改善到家人嘅生活,正係各取所需,互無拖欠。而且住滿七年都唔會有居留權,呢個係入境條件,佢地一早就知,覺得唔公平嘅可以唔嚟。呢啲係你情我願,從來冇人迫過佢地,千祈唔好當香港係奴隸社會。事實上,如果唔係有特別限制,政府根本冇可能會批個工作簽證俾佢地。連工作簽證都冇,又何來有機會住滿七年呢?

如果外傭成功爭取到居留權,對香港會有幾大影響,而家都好難講,但係就已經令到部份港人好擔心。早前狀棍黨班政棍就企圖淡化單對香港嘅影響,話仲有乜四大關卡,叫啲人唔使咁驚。呢班友明知自己踩咗屎,就求其噏住啲氹吓人,真係無恥到無倫!班友唔係一向最痛恨政府用行政手段打壓佢地堅持嘅法理原則嘅咩?!而家竟然提到乜四大關卡呢啲行政手段,究竟佢地係講緊人話定狗話?!講真,如果外傭勝訴,四大關卡嘅防禦能力亦好成疑,仲會觸發無窮無盡嘅司法覆核。係喎,到時咪又益晒班狀棍囉!

啲政棍又話,就算外傭真係有居留權,都唔表示佢地嘅家人會湧晒嚟香港,仲批評某政黨估計嘅數字係靠嚇。唔好唔記得,香港嘅外傭主要係嚟自菲律賓、印尼、同泰國。呢啲國家嘅政治環境係點,相信都唔使多講,有乜風吹草動,隨時會出現好多難民。如果啲外傭成為香港人,政府可唔可以唔俾佢地嘅家人嚟先!

言歸正傳,節目又訪問咗大班。條友講得好直接,話自己只睇平等同公義,唔理乜人口問題,話知你香港陸沉啦。呢條友,真係想鬧佢好耐架喇。喺電台開咪,大聲夾惡唔在講,仲要公然打壓言論自由。啲聽眾打電話入嚟,啱聽嘅就講幾耐都得,唔啱聽嘅就即刻收人地線。最經典嘅都係喺節目鬧人狗官,公然喺大氣電波示範乜叫做人身攻擊。除咗幫啲成日覺得自己被剝削聽眾隔空打飛機,等佢地得到少少心靈慰藉,真係諗唔到條友對香港有乜貢獻!仲有,聽到佢講「糠港」就火都嚟埋,不知幾刺耳,直頭想兜巴掌佢嘴!係呀,「糠港」人唔講公義架,死咗要落地獄,就等大班一個上天堂啦!不過喺天堂會好肚餓,因為嗰度唔會有元寶蠟燭「糠」食架!

差啲唔記得講添,條友仲提到釋法,話係法字頭上有把刀喎。講開釋法,又要拉埋大律屎公會班狀棍落水嘞。大家都知,班狀裩最憎釋法,話係破壞香港司法獨立,有損香港法治。咁又奇嘞,釋法條文明明寫咗喺基本法裏面,要睇住基本法做嘅狀棍又有乜理由可以反對呢?如果班狀棍覺得釋法條文有問題,點解又要為五斗米折腰,點解唔乾脆劈炮呢?講到尾,班友唔想釋法,其實係山頭主義,唔想自己嘅權威被挑戰啫。如果以時下流行嘅詞彙嚟講,呢啲就係法律霸權!而且,班友賺嘅唔係五斗米,而係五斗金,佢地又點捨得唔撈!班友呢排聲氣多多,狂插政府,但係對啲反政府嘅不法暴力行為就粒聲唔出,睇嚟佢地嘅法治精神都好有選擇性。其實講乜法治精神丫,班友自己咪一樣政治掛帥!

最後,唔該嗰啲人權公義大過天嘅人睜大雙眼,睇清楚佢地嘅偶像,身為國際人權警察嘅花旗國係點處理外傭居留權先啦!

補充:
節目本身只係中規中矩,談唔上有乜啟發性。不過是但台有樣好,就係內容唔會一面倒,通常會包括正反雙方嘅觀點,等觀眾自己判斷。唔似政府台,講親社會問題都有既定立場,資訊極其片面。通常都只係講出個現象,而唔會提問題背後嘅成因,更唔觸及解決問題要負出嘅代價,仲要拍得鬼死咁感性添!無可否認,以觀賞角度嚟講,政府台啲的確拍得唔錯,但係就成日都有引導性,會影響啲思想單純嘅人嘅判斷。其實我都想鬧佢好耐架喇,不過遲啲有機會先講啦。

6 則留言:

  1. 根本做乜都辛苦架啦!真係搵嚟講嘅!

    我聽佢講Hong港,都奇怪佢點解改唔到口,又唔難!

    回覆刪除
  2. Coffee,
    做乜都辛苦我地梗係知啦,不過啲890後唔知呢!佢地既感性又富同情心,睇完個節目實會瞓晒身幫啲外傭爭取居留權!不過唔知佢地會唔會諗吓,其實自己阿媽仲辛苦呀!至於大班嘅經典「康港」口音,千祈唔好改呀,唔係我地邊有得笑喎!

    回覆刪除
  3. 蔡子強寫得好,相同法例也不容許住滿七年的駐港解放軍申請為永久居民,若有人提出司法覆核,要讓這些軍人擁有居港權,這班食屎大狀,爛好心的兔崽子又會怎樣反應了?

    回覆刪除
  4. laulong,
    哈哈,定啲嚟,班友實有對策嘅!首先佢地會以見唔到駐港解放軍對香港有乜貢獻為理由反對。跟住又會挖番六四單出嚟講,挑撥港人嘅對抗情緒。然後就食住條水,要求中央將啲軍費折現俾特區政府,等香港可以自己請英國僱傭兵駐守。呢啲X奸心態,其實完全唔難捉摸!

    回覆刪除
  5. 香港唔洗搞經濟,一味攪法治,就會發達架喇!

    回覆刪除
  6. 佛爺:
    哈哈,一味搞法治,梗係會發達啦!不過淨係班狀棍發達囉!

    回覆刪除