2011年3月23日星期三

映衰晒

早排講到神棍蔥,話佢映衰晒香港鴨界。當時唔係好肯定應該用「映衰晒」抑或「影衰晒」,所以就上網摷吓,居然俾我摷到一單大紀元2001年嘅報導。本來我最討厭大紀元,佢地成日老作,仲離譜過爛生果。不過單報導又幾得意(如果係真嘅話),可以攞嚟講吓,以下係原文:

充闊追女仔穿煲 大罵映衰晒 追斬窮父少年玩自殺

【大紀元6月7日訊】「你冇本事就咪生我出來!」秀茂坪一名十五歲男生,為追女仔扮作富家子,卻因抓傷同學需見家長,老父到校自揭一家五口靠綜援維生。男生罵父「映衰晒」,昨晨持刀追斬老父不果,飲洗潔精危坐十五樓窗台,僵持一句鐘打消死念送院救治。

太陽報報導, 企圖自殺男童李×豪,十五歲,九七年和母親及一弟一妹(十三歲及十一歲)持單程證來港後,與六十六歲父親李×鴻同住秀茂坪二十二座一個僅百多呎單位。豪仔在順利邨一間中學讀中一,兩弟妹在區內讀小學,十七歲長姊仍留在國內讀書。豪父原為補鞋匠,但年前起因病動過多次手術喪失工作能力,一家現靠萬餘元綜援金過活。

數月前,豪仔瞞着父母犯錯,事件被妹妹揭發,他像瘋了般拿刀揮舞恐嚇妹妹稱:「你篤我背脊,我毀你容!」幸雙親制止才避過慘劇。

揮刀追斬不遂

豪父又稱,早前豪仔瞞着雙親拍拖,十分揮霍,經常為零用錢不夠用發脾氣,想不到他會為追女仔充「闊佬」。現決定將豪仔送到寄宿學校。豪父表示,豪仔由內地來港只有四年,因雙親無工作能力家境貧困,疑兒子對此感到自卑,念小學時仍保持純真,上中學時卻變得貪慕虛榮,恐怕自己是大陸仔,在校內遭人「睇唔起」,於是在同學及老師面前佯稱自己由台灣來港,又吹噓父親在旺角做生意,豪仔上周抓傷同學手臂,豪父周一往學校才知兒子一直「作大」,立即向校方解釋。豪仔知悉父親踢爆真相,前晚大發雷霆稱:「你做乜去學校,映衰晒,你又冇本事,做乜生我出來,我唔認你!」豪父見兒子口出狂言十分不滿,兩人發生激烈爭執。昨晨七時,豪母見豪仔賴床,拍醒他換衫返學,豪仔未理會。一小時後,豪仔走出露台執起一柄生果刀追斬父親大罵:「做乜要生我出來?」豪父急忙逃走,太太尾隨走到屋外報警,豪仔趁機反鎖屋內。

飲洗潔精企跳

警方及消防員到場後,赫見豪仔面向室內背向街,危坐十五樓住所窗邊企圖跳樓,立即張開氣墊及召喚談判專家到場,豪母亦在隔鄰單位游說,豪仔未為所動;雙方僵持一小時,豪仔突自行返回入屋,消防員游繩而下進入屋內,發現豪仔攤坐床上,查問後他承認曾飲洗潔精,立即將他送院救治,幸無大礙。豪仔就讀中學的副校長表示,豪仔讀書成績中等,不是問題學生,但他上星期曾與同學有衝突更動手抓傷人,校方發現他與同學相處出現問題,於是與豪仔父母見面,傾談關於豪仔個人成長問題。


可能好多人會覺得阿仔好唔掂,鍾意講大話、不孝、仲有暴力傾向添;而佢嘅父母就好慘,辛辛苦苦養大個仔,到頭來竟然俾佢追斬。不過我就唔係咁諗嘞,我更相信因果循環。阿仔搞成咁,唔通只係佢自己嘅問題,父母真係一責任都冇?

人地話子女係父母嘅一面鏡,我就覺得好有道理嘞。當然凡事都有例外,我講嘅係一般情況。我唔知道性格有冇得遺傳,就當冇,當細路開始嘅時候係張白紙。最後張白紙會變成點樣嘅一幅圖畫,就好睇父母畫乜上去。就算做父母嘅完全唔教仔,細路都會啟動佢地嘅自動模仿功能。成日喺電視同報紙都見到年老無依嘅老人家埋怨仔女唔理佢地,好似好慘咁;但係佢地又有冇檢討過,會唔會係自己嘅身教出咗問題呢?

只要打開報紙,差唔多日日都有家暴新聞,隔冇幾耐又會有單大大鑊嘅倫常慘變。喺印象中,起碼有過半數(極保守估計)嘅涉事家庭有呢情況:老夫少妻、老婆仔女喺大陸落嚟、攞緊綜援。唔係話要歧視某一類人,我只係講緊數字,雖然我嘅統計唔算好嚴謹。

事實上,好多低下階層嘅男人喺香港娶唔到老婆,一大把年紀先返大陸求其個。佢地又唔甘於淨係個伴,仲要有仔生,所以通常都會揀比較後生嘅女人。夫妻年齡相差三十歲以上嘅,真係比比皆是。聽個教中學嘅朋友講,佢學校有好多學生嘅老豆直頭做得佢地阿爺有餘。至於嗰女人,又做乜要嫁俾個三九唔識七嘅阿伯呢?當然係想嫁落香港,令到生活可以改善啦,唔通係同阿伯一見鍾情咩!呢種交易式婚姻,根本就存在住致命嘅先天缺憾。而且有男人仲要死充爛充,話自己喺香港住洋樓養番狗。而個女人落到嚟,先知道要住幾十呎嘅板間房,唔日日家嘈屋閉就有鬼啦。講真,可以將婚姻當成買賣嘅人,喺人格上已經好有問題。而建基於利益考量嘅婚姻,亦好難會有幸福嘅結局!

當然,人到中(或老)年又娶唔到老婆,的確係幾慘嘅,返大陸番個伴都可以理解。不過係咪要生仔就應該考慮清楚嘞,無謂將自己嘅悲情延續落去啫。生仔唔單係兩個人嘅事,幾吓抽插、十月懷胎又算得乜,阿仔嘅教養先最緊要,係長期嘅沉重承擔。人生仔之前,究竟有冇考慮過自己係咪有能力(或係咪願意)教養阿仔呢?話就話香港有綜援,養唔掂有政府幫手,但係教呢,唔通都要呢個責任推卸俾人地?

睇番上面單,究竟係咪做父母嘅唔識教仔呢?抑或係佢地自己嘅價值觀根本就有問題,所以先會教到阿仔咁呢?究竟佢地又為乜要生仔呢?為咗承傳?不過延續落去嘅,可能係一代又一代嘅悲劇!養兒防老?真係諗都咪諗啦,一來社會觀念改變咗,而家已經冇呢支歌仔唱;而且自己都冇責任感嘅話,又點會教得出個敬老養老嘅仔呢!唔好同我講話生仔係基本人權,阿仔自己冇得揀嚟唔嚟,如果冇能力令阿仔健康快樂咁成長,又係咪剝削佢嘅權利呢?所以阿仔講得啱架:「你冇本事就咪生我出來!」




6 則留言:

  1. 所以而家好多人都唔生小朋友咯,難教啊!

    ps︰你嘅留言係要字詞驗證架!

    回覆刪除
  2. 嗯,水紋好靚,仿似一幅彩繪!

    你講嗰啲情況,我都見唔少。至於生唔生,我記得以前有個多仔公,綜援攞盡,就係因為仔多!

    咁當然又唔係話個個生都係為咗錢,但老年得子,老婆又後生咁多,生活資源又捉襟見肘,真係難以把仔女教好!

    回覆刪除
  3. 一篇好差的BLOG.
    一隻充滿仇恨的blog主.
    是否入你雙親數?
    以你的思維方法,.....

    回覆刪除
  4. Coffee,
    對於有責任感嘅人嚟講,生仔真係一項重大工程,一來難教,二來花費巨大,肯定係蝕本生意!其實只要認真衡量過自己嘅承擔能力,生唔生都係負責任嘅做法!至於留言驗證,頭先啱啱check過,原來真係啟動咗呀,不過而家已經取消番喇。我明明記得冇set到架喎,唔通真係腦退化症嘅先兆?

    Laulong,
    首先多謝你成日讚我相呀!講到生仔呢樣,真係豐儉由人,如果成本控制得好,都未嘗唔係一盤好生意!當然又唔係個個生仔都係為咗攞綜援,不過完全冇考慮自己養唔養得掂、識唔識教就生,我就覺得係不負責任嘞!

    匿名君:
    冇錯,我係充滿仇恨,不過係疾惡如仇囉!講開又講,你又真係好無聊吓喎,無啦啦走入嚟對住篇咁差嘅blog打飛機!其實咁樣好浪費啫,不如慳番時間同精X,匿埋喺屋企努力造多兩個人啦,攞多好多綜援架!話時話,我一向冇走去人地度踩場嘅習慣,比較少享受到活靶射擊嘅樂趣。難得你自己送上門俾我插,咁嘅飛來蜢真係可遇而不可求,多謝晒!

    回覆刪除
  5. Arm:

    哈哈哈哈哈哈哈哈!你回匿名君的段落,笑到我幾乎跌佐落地板。

    回覆刪除
  6. 佛爺:
    哈哈,保重呀!講真喎,如果唔係間中有咁嘅蒙面人送上門俾我插吓,寫blog真係少咗好多樂趣!

    回覆刪除