2011年3月15日星期二

映。影

早兩日講到神棍蔥,話佢映衰晒香港鴨界。當時對於應該用「映衰晒」抑或「影衰晒」,其實都唔係好肯定。照理用「映衰晒」好似適合,因為「映」係動詞,而「影」通常只會當名詞用。為咗穩陣起見,我就喺Google摷過吓,不過結果就令人更加混亂。「映衰晒」到32,600個網頁,而「影衰晒」竟然有490,000個,多咗成十幾倍。我最後都係信自己多,用咗「映衰晒」。

其實中文裏面有好多同音字,字義有接近,有甚至連字型都好相似,真係好易搞錯。例如以下呢字,有時都唔知喺乜情況應該用邊個:
「遊」同「游」
「魚」同「漁」
「獲」同「穫」

好似「魚獲」、「魚穫」、「漁獲」、抑或「漁穫」,究竟邊個先啱呢?

至於最難搞嘅,我就覺得係「至」、「致」、同「緻」,用嘅時候真係完全冇信心。究竟係「至命」定「致命」,「興致」定「興緻」、「雅致」定「雅緻」,簡直完全搞唔清楚。

如果有唔肯定嘅情況,我通常都會喺Google摷吓,睇吓邊種用法最常見。但係有時搜尋結果真係令人啼笑皆非,例如「見仁見智」呢個成語,竟然就有以下嘅結果:
「見仁見智」有549,000個網頁
「見人見智」有5,110,000個網頁
「見人見志」有528,000個網頁

基於少數服從多數嘅原則,似乎「見人見智」先至正確。但係我記得以前先生教過,明明係「見仁見智」架噃。我當然明白語文係不斷演化,而約定俗成更係其中嘅法則。不過以「見仁見智」為例,呢個成語係有經典可引,又點可以立亂約定俗成呢?又講番少數服從多數,如果大多數人都係不求甚解,我地又係咪應該服從呢?睇怕呢個問題都係「見人見志」,唔會有一個肯定嘅答案。

其實而家中文輸入法都可以用關連詞,對於好似我呢咁嘅半文盲絕對係好大嘅幫助,真係唔明白點解仲會有咁多「見人見智」嘅人!




6 則留言:

  1. 唔好信谷歌D詞句呀!比佢害死架!謬種流傳,習非成屎架!

    回覆刪除
  2. 四張留影,四個國家,真可以講足跡遍天下啊!係喎,自拍背影係最方便的!

    至於果啲字,早就被用到亂七八糟了!

    回覆刪除
  3. 證明哩個世界,錯誤嘅係大多數,正確嘅永遠係小數,由是觀之,由大多數群眾選出黎嘅,係躝坦庸才居多;由小數精英選出黎嘅,才有較大机会係人才!

    影衰晒同映衰晒,該冇乜所謂。

    「魚穫」,「致命」,「興致」,「雅致」,「細緻」,該是對的。

    回覆刪除
  4. 佛爺:
    其實谷歌都幾好用架,我就成日用嚟摷唔識打嘅字,例如只要搜尋吓「家富貴」就可以個「冚」字嘞。當然唔可以盲目信晒到嘅,自己一定要判斷到邊係啱,邊係錯!

    Coffee,
    足跡遍天下就真係唔算嘞,我仲有好多地方想去架!至於影自己個影,其實都好睇時間,通常要好早或者好晏,效果先會比較好。

    laulong,
    首先,多謝你提供嘅答案!我又唔敢話錯誤嘅係大多數,只係相對於少數嘅精英嚟講,大多數人確實係冇咁醒。如果樣樣決策都要由大多數人嘅意見主導,好容易會變成外行領導內行。大陸就曾經試過嘞,後果係點大家有目共睹!

    回覆刪除
  5. 你呢篇,我最有興趣睇啲相...

    我都好鍾意影自己個影呀...

    http://sally-smallthoughts.blogspot.com/2011/01/blog-post_10.html

    回覆刪除
  6. SKII,
    哈哈,原來你都鍾意影影!我就話咁先係真正嘅攝影嘞!

    回覆刪除