2011年2月25日星期五

有樓萬事足?

77歲嘅阿婆,獨居980呎美孚單位,層樓市值500萬,唔使做按揭。美孚雖然唔算乜豪宅,不過勝在夠方便。阿婆咁嘅生活應該算唔錯啦,我自己就好羨慕吓嘞。但係阿婆竟然要靠執紙皮幫補生計,係咪覺得好奇怪呢?上個禮拜六嘅新聞透視就講咗個咁嘅崎屎嘞,等我又攞嚟分析吓先。

原來阿婆雖然有層500萬嘅樓,但係就冇乜其他資產,所以要執紙皮,每月賺一千蚊幫補。大家梗係以為阿婆冇人冇物,所以先搞到咁淒涼啦。如果咁諗就錯嘞,阿婆有仔有女,不過已經搬開咗住,冇返嚟探佢,亦都冇俾錢佢使。問仔女知唔知佢嘅情況,阿婆唔肯講,似乎有難言之隱。阿婆只係話錢咁好用,邊個願意俾你丫,你俾佢就得啫,仲話而家冇「知恩莫望報」架喇,真係喊都無謂。「知恩莫望報」當然講唔通,我諗阿婆係想講「感恩圖報」。

節目咗個財務策劃師幫阿婆諗計,睇吓層樓可以點樣幫到佢。財務策劃師提供咗以下四個方案:
1. 賣樓套現500萬
2. 大樓換係樓,套現200萬
3. 將層樓租出,自己租番層細樓,差價做生活費
4. 攞層樓做逆按揭

不過阿婆一個都唔buy,佢話佢老公(已經過咗身)叫佢要保住層樓,寧願租出去都唔好賣。阿婆又話有層樓好唔容易,所以一定要留番佢。最後,阿婆認為政府應該俾多生果金,因為佢對社會有貢獻咁話。

睇番阿婆個崎屎,真係可悲又可笑。可悲嘅係佢仔女竟然可以唔理佢,而可笑嘅係佢對身外物又會咁執著。唔明佢點解係都唔肯賣咗層樓,一個阿婆根本就冇需要住到成千呎咁大,而且第日去嘅時候層樓又帶唔走嘅。雖然話佢老公講過要保住層樓,但係死人嘅一句說話緊要,定係在生嘅人嘅生活緊要呢?又當佢好重視對亡夫嘅承諾,又或者層樓俾到佢好多回憶,不過既然係自己揀嘅就冇得怨啦。而家又唔係冇其他選擇,其實財務策劃師建議嘅任何一個方案都行得通,起碼好過要日日執紙皮。講到尾,我都係傾向相信阿婆想將層樓留番俾仔女。而佢個死鬼老公當初要佢死都唔好賣層樓,可能都係咁嘅原因。好多老人家都係咁架,雖然仔女對佢地唔好,但係就仍然想喺身後留番財產俾仔女,或者呢就係中國人嘅承傳觀念啦。

阿婆揸住500萬資產,但係就搞到臨老唔過得世。無論係乜原因都好,都可以話係自己攞嚟嘅,真係冇人幫得到佢。但係阿婆就唔認為係自己嘅問題,反而覺得係政府刻薄佢,生果金俾得太少。

記得之前垃圾會議員同壓力團體爭取加生果金,所用嘅理據就同阿婆如出一轍嘞。班友話要加生果金,係因為老人家對社會有貢獻。而佢地又反對資產審查,認為咁係唔敬老。對於班友嘅貢獻論,我就唔想講咁多嘞,如果唔係又隨時要打多一千字。總之認為生存就等如有貢獻,我就有保留嘞。講到敬老,其實係係心意嚟嘅啫,點解一定要用金錢嚟衡量呢?社會資源係應該用喺最有需要嘅人身上架!仲有,兩任凸首都算係老人家啦,班友對佢地嘅攻擊可謂無所不用其極,又學乜人講敬老呢?!


4 則留言:

  1. 年紀大downsizing間屋喺鬼佬地方好興,而且喺由好大嘅獨立屋,搬到兩房嘅apartment,仲要連大件嘅家俱,積積埋埋嘅嘢都賣埋。好多時都喺年紀大打理唔到咁多嘢。

    其實方案三,將間大屋租出去,租間細嘅,應該OK吖,因為到最後間屋都冇賣出,要留番俾個班仔女都得。

    回覆刪除
  2. 真係乜人都有!你篇文令我想起上年和一友人飲茶,佢帶埋個姨婆來,閒聊中得知個姨婆住緊阿女間屋,阿女長駐北京,而阿姨婆還有個做醫生的兒子,都隱瞞了,阿姨婆兩老正申請公屋,當時就來上樓了。

    回覆刪除
  3. 老人家偏執,真係好惡搞。佢死鬼老公要佢保住間屋,竟然成為佢生活清苦嘅詛咒!

    唉,凡物帶不走,何苦勾留!

    回覆刪除
  4. eric,
    對於一般人嚟講,退休之後大屋搬細屋係最正常嘅選擇。當然啦,好有米嘅除外。至於嗰個阿婆,辛苦都係自己攞嚟嘅,我只可以話佢食古不化!

    Coffee,
    我相信呃政府福利嘅情況並唔罕見,而揭發到嘅只不過係冰山一角!鬼咩,如果冇人做金手指,根本就冇可能揭發到!

    laulong,
    其實人死咗就一了百了,莫講話係層樓呢咁嘅身外物,就算係一生功過榮辱,亦都一筆勾銷啦!

    回覆刪除