2010年11月11日星期四

冷漠

眨吓眼,為期半年嘅上海世博已經曲終人散。近年好怕去人多嘅地方,所以由頭到尾都冇諗過要去睇吓,不過就有留意傳媒嘅有關報導。一般意見認為上海世博喺硬件上搞得好成功,但係亦暴露咗國民質素嘅不足。想講吓其中一個例子,可能大家都仲會有印象。

世博啱啱開始嘅時候,無線個記者去做咗個實驗,孭住個冇拉好拉鍊嘅背囊四圍行,睇吓有冇人會提醒佢。結果過咗廿幾分鐘,連一個都冇。不過如果就咁結論話中國人嘅質素低,又未免武斷咗。嗰時世博啱啱開幕,只可以用兵荒馬亂嚟形容。個個掛住衝鋒陷陣,鬼有人留意你個背囊有冇拉好咩,除非係嗰想打你主意嘅扒手啦。

當然,我都相信有人係視而不見嘅。始終,「各家自掃門前雪」係中國人嘅固有觀念。而且喺大陸,好心著雷劈嘅例子真係多不勝數。如果因為想幫人而惹禍上身,就唔係好值得嘞。我會話呢係冷漠,至於算唔算係低下嘅品格,咁就見仁見智喇。

講到冷漠,我絕對相信香港比上海係有過之而無不及。等我又講吓一單親身經歷。

話說有一次去搭火車,要行一段大直路先到閘口。離遠已經見到一個女人,喺最左邊嘅閘機搞咗好耐都出唔到閘。我諗佢應該唔係本地人,因為佢唔知閘機上面嘅紅交叉同綠箭嘴係點解。佢喺一部入閘專用嘅閘機,梗係出唔到閘啦。當時人來人往,出閘嘅有,入閘嘅都有,就係冇一個人提吓佢。到我行到埋閘口,佢都仲係未搞掂。由我見到佢開始計,起碼有廿幾人出閘入閘,竟然冇人諗住要幫佢。其實都係開句聲啫,又有幾難呢。我入閘之後就同佢講,叫佢去右邊嘅閘機試吓。我係用廣東話同句講嘅,不過佢應該聽得明,因為佢唔使幾秒就出咗閘,消失喺人群之中。

本來幫到人自己都會開心,而且連舉手之勞都唔算,只係開句聲啫。不過個女人嘅反應就出乎我意料之外,唔只唔該都冇聲,根本連望都冇望係邊個同佢講。搞到我覺得自己好似傻仔咁,對住空氣自言自語。當然,我明白施恩莫望報,而且呢都唔算係乜恩惠,佢講一聲唔該對我又唔會有乜實際好處。不過人地幫咗你,起碼都要望人一眼,或者點吓頭,表示收到。呢係待人接物嘅基本常識,根本就唔使人教。

自問唔係嗰只問耕耘嘅人,我幫人當然唔係為咗要得到乜報酬,但係起碼都要知道人地收到。一小小嘅表示(例如點吓頭)就足夠,已經係一種鼓勵,係令到我繼續幫人嘅動力。講真,世界上又有幾多人好似阿福咁,有無私奉獻、捨己為人嘅高尚情操?

冷漠會造成惡性循環,因為呢樣有傳染性。人與人嘅相處,要有互動先至可以持續。所謂「人人為我,我為人人」,就係一個互動嘅良性循環!

同場加映:臭罌出臭草續集
哈哈,啱啱喺壹仔睇到篇同癲狗有關嘅,臭罌出臭草又多咗個例證嘞!

4 則留言:

  1. 通街都係人,打開背包無人提,這個叫Bystander effect。無線的記者,連入門心理學都無讀過,學人做心理實驗。

    回覆刪除
  2. 佛爺:
    哈哈,我諗起你信徒添,「三個和尚冇水食」呀!

    回覆刪除
  3. 我自問是有些冷漠的,我覺得這是經社會洗禮所得,而普遍的冷漠現象似乎又成為了自我保護的一層薄紗。

    不過,你遇到的那種情況,我一定會出聲幫忙。我的冷漠是用來應付自己不熟悉或不能看清的局面。

    回覆刪除
  4. Coffee,
    當你試過好心著雷劈,就自然會變得冷漠架喇!

    回覆刪除