2010年11月2日星期二

夢碎香江

早兩日睇咗集「星期日檔案」,叫做「少數少年夢」,講一香港土生土長嘅少數族裔青年喺實現佢地嘅夢想時遇到嘅困難。

喺其中一個個案裏面,有個南亞裔青年發夢都諗住要做警察,但係因為中文水平唔達標而衰咗,最後做咗跟車送貨。另外有個求職個案,喺電話傾都冇問題,但係面試就見光即死。雖然節目裏面冇講到明,不過問題癥結係種族歧視就呼之欲出。

我敢講香港係歧視之都,真係乜都有得歧視。不過少數族裔工處處碰壁,係咪一句種族歧視就可以解釋晒呢?等我又分享吓一請人嘅經驗。

以前請人會喺南早登英文廣告,通常登一次會收到過百封求職信。求職者當中梗會有英語人,南亞裔嘅有,彬彬都有,不過簋就冇。梗係啦,我請嘅係user support呢的散仔位,簋點會有興趣啫。講開又講,而家唔用得個鬼字,真係好冇癮!收到呢英語人嘅信,我會即刻攞去碎咗佢,直頭連做filing都費事。咁係咪種族歧視?我絕對唔認架!咁份工係咪唔識中文唔得?又唔係嘅,公司有好多簋,而且個個同事都識講英文,所以識英文至係主要條件。不過咁,我自己係土砲出品,英文只係有限公司。如果請個英語人返嚟,成個部門就即刻要轉台,盞煩到自己。而且呢散仔位要求唔高,求其有個大學學位就掂,我有大把選擇。我會專攻嗰啱啱浸完鹹水返嚟嘅,佢地嘅叫價仲低過嗰土砲名牌大學生。

所以呢,講到工,唔係話個求職者勝任就掂,最主要都係睇個僱主仲有冇其他更好(或者更適合)嘅選擇。呢個係競爭力嘅問題,唔一定關種族歧視嘅事。而家香港人浮於事,都唔知幾多後生仔唔到做,僱主真係大把選擇啦。所以少數族裔想到份滿意嘅工,一定要好過土產先有機會。

講真,喺香港又唔係話唔識中文就一定唔掂。都唔知幾多簋嚟咗香港幾十年,咪又係一隻中文字都唔識?不過人地層次唔同,唔恨得咁多架喇。而家講緊嘅嗰南亞裔係草根階層,如果唔識中文就肯定唔夠人爭。你鍾意叫呢做種族歧視又好,叫乜都好,總之全世界都係咁架嘞。又睇吓華人移民去花旗國,如果唔識英文,咪注定要成世踎喺唐人街洗碗!當然啦,有米嘅除外。

移得民去一個地方,就要接受人地嘅文化,融入人地嘅社會。如果連莊閒都唔識分,真係冇人幫得到架。當然啦,有米嘅又係除外。我都知歧視無處不在,要融入一個異族嘅社會真係談何容易。但係呢個係冇可能一朝改變嘅現實,除咗主流社會要多包容,少數族裔更要加倍努力。始終求人不如求己,等運到只有死路一條!

3 則留言:

  1. >>乜都有得歧視!

    呢句真!應該係人性來嘅!可以好複雜呀。

    回覆刪除
  2. 同意同意!

    中之視外如外之視中,人性到處一樣。

    回覆刪除
  3. Coffee,
    係呀,人性本來就係咁,所以歧視係冇可能完全消除喼!

    laulong,
    再宏觀嚟睇,人類作為一個族群都係一直歧視緊地球上其他生物!

    回覆刪除