2010年6月30日星期三

閃礫

唔好以為我用錯字!「閃礫」係閃吓閃吓嘅碎石咁解。雖然自問中文好屎吓,但係「礫」同「爍」我都仲識分嘅。就係因為有自知之明,所以「最緊要正字」我集集都有睇。其中有一集,個主持人恥笑譚校長將「閃爍」唱成「閃lik」。首歌係「夏日寒風」,有幾句係咁唱:「擠迫的沙灘裡,金啡色的肌膚裡
,閃lik暑天的汗水」。譚校長另外一隻歌「霧之戀」都有同樣情況:「天邊一顆閃星星,海邊一顆閃星星,或睡或現,閃lik不停」。連歌神學友仔首「沉默的眼睛」都係咁:「望晚星,閃lik你的眼睛」。

不過就咁話係歌手唱錯又未免武斷咗,唔俾係填詞人寫錯咩?咁啱呢幾隻歌嘅CD我都有,可以摷返歌詞出嚟對吓。結果證明,填詞人冇寫錯,全部都係用「閃爍」。不過咁,冇寫錯唔代表冇問題,佢地肯定唔識讀個「爍」字。大家都知道,填廣東歌最難,因為字音要夾返歌嘅音,如果唔係聽起嚟會好怪。睇返呢幾首歌,如果唱返「爍」嘅正音(削),根本就夾唔到個音,反而唱成「礫」就fit晒。當然,亦唔可以排除譚校長同學友仔都唔識讀呢個字嘅可能性。事實上一般人都唔會要求歌手有幾多墨水。而填詞人就唔同,話晒都係靠枝筆食,墨水都冇滴又點掂呢?

啱啱喺Google摷過,睇吓仲有冇其他「閃lik」。結果俾我到容祖兒隻「我的驕傲」:「Pride in your eyes,為我閃lik像最初」。哈哈,原來又係嗰位「一世穿一次」嘅金牌填詞人。聽講話佢會考中文係攞A嘅添。吓,咁都得?

8 則留言:

  1. haha, 香港人讀錯音真係比比皆是。最近無記有個劇的宣傳片段就係人人都讀錯(不過我又記唔起乜嘢字),聽到我耳都側埋!

    字義語音上,電視台真係無可用的人咯!

    回覆刪除
  2. 有一位銀行部門女主管,同事閒聊時,說起睪丸,讀作「高丸」。她立即矯正那名男同事,應該讀作「澤丸」。男同事反駁她,她立即大喊:「我會考中文科好高分的,你收聲喇!」

    大聲,就是正確的!

    回覆刪除
  3. haha, 這女主管未經人道?還是她「擇」丸而侍?

    回覆刪除
  4. laulong,

    本來有字讀錯音好平常,但係好似「閃lik」呢單咁,個個都話係歌手嘅錯,我就覺得唔係好公道。要負最大責任嘅一定係填詞人,仲有,唱片監製亦都難辭其咎。

    回覆刪除
  5. 佛爺,歡迎光臨!

    哈哈,「澤丸」或者「擇丸」都冇問題,如果係「摘丸」或者「擲丸」就大鑊喇!

    回覆刪除
  6. 校長:

    那位女主管有子女的,可能係人工受精卦,所以未「擇過丸」!

    回覆刪除
  7. 犰狳:

    初到貴境,多多指教!我呀!好口臭的!嘻嘻!

    回覆刪除
  8. 佛爺,

    哈哈!話時話,我把口都好賤吓架。

    回覆刪除