2012年2月10日星期五

凍冰冰嘅眾多生平第一次

呢幾日又凍番,救命呀!雖然香港凍極都係10度上下,不過就已經搞到我朝早唔願起身,夜晚唔想沖涼。其實後生嗰時唔算怕凍,起碼唔覺得香港嘅冬天好難頂。記得有一年成年都沖凍水涼,嗰年最凍都試過10度以下。當然,如果凍到會落雪,咁又係另一回事啦。

生平第一次見到落雪係82年喺新疆,嗰時只係八月中,吐魯番同烏魯木齊仲仍然好熱,但係天山上面已經落雪。嗰次原本只係去天池玩,完全冇諗過要上山,所以只係著住一件薄如蟬翼嘅短袖T恤。不過喺天池撞到一班HKU學生,臨時決定同佢地一齊上博格達峰雪線,求其租咗件羽絨背心就頂硬上,仲喺山上住咗一晚添。雖然從來未試過咁凍,但係都勉強頂得住。其實嗰次算唔算落雪都好難講,因為只係疏疏落落嘅雪粉,同我想像中嘅落雪根本係兩回事。估唔到,真正嘅鵝毛大雪,喺十日後竟然俾我見到。

按照原本計畫,玩完天池就會落南疆,逐站玩到落喀什。不過喺庫爾勒聽到人講話巴音布魯克好正,所以又臨時更改行程。巴音布魯克位於天山上嘅一片盆地,嗰度水草豐盛,據聞係中國第二大草原。由庫爾勒去巴音布魯克,首先要到和靜,然後再搭兩日長途車,所以前後用咗三日。由和靜開始,車程主要都係上山路,行行吓仲落起大雪添。其中有一段因為路面情況惡劣,所有乘客都要落車,我就趁機喺路邊堆咗生平第一個雪人。雖然由於時間所限,個雪人只係侏儒版,但係對於未見過雪(雪櫃嗰啲唔算)嘅我,已經覺得好滿足。至於之前喺博格達峰,雪線以上嘅全部都係冰,所以冇得玩堆雪人。

去到巴音布魯克,雖然冇落雪,但係就好大風,感覺上真係好凍。因為冇預到會去啲咁凍嘅地方,帶嘅全部都係薄衫,就算著晒上身都仍然覺得好寒,最難頂係啲外露嘅地方,好似耳仔、頸、同埋對手。唯有即刻走去買咗頂羊皮帽,加埋之前喺庫爾勒嘅一對勞工手套,都叫做頂得吓,雖然上身其實唔係好夠暖。

有樣嘢好奇怪,我著一條牛仔褲都冇問題,但係啲本地人當時已經著緊四條長褲(一條面褲加三條虧佬褲),真係誇張到爆!聽聞嗰度最凍可以去到零下三十幾度,咁啲人冬天係咪要著十條褲呢,就算著得落都行唔到路啦。等我仲以為當地人已經習慣晒,一定比我地啲南方人捱得凍添。

過咗兩三年,唔知邊個同事抽起條筋,話過年想凍吓,要去杭州北京玩。吸取咗上次嘅教訓,今次準備就好充足,厚衫、毛毛帽、頸巾、皮手套呢啲當然不在話下,仲連耳套同leg warmer都出埋添。嗰年華東大雪,杭州完全變咗白色世界,雖然我地去到之後已經冇再落雪,不過有啲地方積雪仍然有膝頭咁深。見到咁多雪,但係就冇再低能到玩堆雪人,始終已經成熟咗唔少。嗰時玩嘅係另一樣更過癮嘅嘢,生平第一次雪戰。因為唔係新雪,所以有少少硬,俾人掟中都幾係嘢架。仲有一樣更甘,就係啲雪跌咗落條頸,嗰種感受真係好攞命!

跟住去到北京,雖然冇落雪,但係昆明湖就凍到結晒冰。生平第一次踏冰而行(溜冰場嗰啲唔算),對腳竟然唔覺得特別凍,亦冇想像中咁跣。其實喺市內有冇雪都冇乜所謂,我最希望係見到長城鋪晒雪。因為長城之前喺夏天去過,感覺唔係太特別,如果有雪應該會靚好多。可惜事與願違,去到八達嶺真係有啲失望,唔止雪都冇滴,周圍仲枯枯黃黃,而且又大風,差啲吹到變人乾。不過都算有啲收穫,因為嗰日生平第一次感受到零下16度低溫。雖然聽起上嚟好係好凍,但係實際上又唔算好難頂,可能係由於有太陽啦。反而另一日喺北京市內,就經歷咗生平第一次凍到由心震出嚟嘅感覺。嗰日氣溫其實唔算好低,大致徘徊喺兩度左右,不過就好大霧,濕度好高。到而家仲記得好清楚,透骨嘅寒意慢慢咁滲入嚟,就算著咗幾多衫都擋唔住。

之後都有去啲凍嘅地方玩,雪亦見過唔少,但係點都冇北京嗰次咁難頂。當然啦,大家可以話我見識少,根本未去過啲真正凍嘅地方。事實係,嗰啲郁吓都零下三四十度嘅地方(例如中國東北),我就絕對唔敢見識囉!哈哈,夏蟲不可語冰,我認架!

博格達峰, 天山, 新疆

雪人, 巴音布魯克, 新疆

巴音布魯克, 新疆

西湖, 杭州, 浙江

昆明湖, 頤和園, 北京

長城, 八達嶺, 北京

4 則留言:

  1. 感覺凍唔凍?同濕度和風速有關。

    零下十度,濕度低,無風,唔覺得凍!

    零下二十度,吹大風,風凍效應令人感到好似零下三十幾度,只要出外兩分鐘,臉都感覺痛。

    穿一件長至膝蓋的羽絨,有帽兼包住臉,著有毛雪靴,下體穿一條厚燈心絨褲,裡面一條虧佬褲,再加一條三角底褲,唔駛著孖煙通,頂得住。我試過,在零下二十幾度,有風,咁樣係雪地行四十五分鐘,跟住入到室內,買一杯熱朱古力奶,即係飲哂!完全唔覺得杯奶熱!因為成塊臉僵硬哂!

    你企係長城果張相,真係威風凜凜!

    回覆刪除
  2. 天寒地凍嘅死穴一係朝早起床,二就係晚上沖涼,真係凍到嗰心好痛!
    你企係長城果張相,真係威風凜凜!x2

    回覆刪除
  3. 呵呵,長城在我腳下,英爆 !!!!!

    回覆刪除
  4. 佛爺:
    如果有太陽,又活動緊,都唔會覺得太凍。我覺得人嘅雙腳係冇咁怕凍,好似啲女人,冬天都可以著迷你裙,加對絲襪就掂。蘇格蘭男人又係另一個例子,聽講佢地唔興打底添!

    Coffee,
    係呀,被竇暖笠笠,真係出動埋鑊鏟都唔肯起身囉!

    laulong,
    哈哈,不到長城非好漢,去得長城嘅,個個都係咁英架!

    回覆刪除