2012年2月12日星期日

假蛋疑雲

早兩日電視新聞報導,大陸又發現疑似假雞蛋。畫面所見,煮熟嘅蛋黃極富彈性,掟落地唔止唔會散,仲彈得勁過乒乓波添。其實呢樣嘢都已經唔算係新聞,澳門早前就發現過類似嘅乒乓蛋,因而引起一陣恐慌。後來經過檢測,證實懷疑有問題嘅乒乓蛋全部都係真嘢,根本唔係假貨。據專家推測,啲蛋可能係放置喺零下低溫環境太耐,又經過長時間搖晃,先會令到蛋黃產生彈性。事實上,呢種情況又真係同冬天運輸雞蛋好吻合。除咗呢個原因,亦可能係雞隻飼料加咗太多棉籽餅,當中嘅棉酚令雞蛋出現變異。棉酚係有毒物質,會導致男性不育。如果啲蛋真係受到棉酚污染,咁就千祈唔好食咁多喇,除非想避孕啦!

雖然啲蛋出現咗變異,但係始終係真嘢。不過好多人硬係神經過敏,一發現啲蛋有些微異樣,就一口咬定係假嘢。喺網上隨便摷吓,好容易就揾到大量報告買到乒乓假蛋嘅網頁。其中呢篇題為「我居然买到了假鸡蛋!」嘅文章可謂圖文並茂,難得啲相仲好清晰添。作者除咗同廣大網民分享佢買到假蛋嘅經歷,亦教埋大家點樣分辨假蛋,都算係一個有心人喇。不過睇清楚啲相就真係笑到趴街,嗰啲根本就係真蛋,人頭博芋頭我都敢!如果可以造到由內至外都咁逼真,咁就唔係假蛋,而係一件完美嘅藝術品啦。應該攞去博物館俾人參觀,或者放喺魯班廟供奉。莫講話咁完美嘅技術,就算只係做到可以亂真嘅蛋殼,都已經係一條財路啦,絕對可以賣去南非囉,嗰度啲鴕鳥蛋殼都不知賣得幾貴!

大家可能會覺得我太武斷,喺冇實質證據支持嘅情況下就作出結論。為咗證明真蛋可以變成乒乓蛋,琴晚特登買咗四隻雞蛋做實驗,一於嚟個以身試蛋。首先,煮飯用咗三隻蛋,整咗個XO醬金菇炒蛋。講開又講,XO醬係私房出品,幾正架,而個餸都整得唔錯,送飯最啱。測試結果係,啲蛋外觀好正常,又有蛋味,絕對係真嘢。淨番嗰隻蛋就放入冰格雪一晚,今朝烚嚟做早餐。烚咗大約三十分鐘,隻蛋肯定熟透。首先食蛋白,口感比較淋,不過味道就好正常。跟住攞個蛋黃做彈力測試,因為最後仲要試味,所以冇掟落地下,而係掟落隻碗。結果蛋黃冇碎到,而係好似膠波咁彈吓彈吓。然後做壓力測試,輕輕㩒吓,感覺幾實淨,仲有少少彈性。再大力啲,隻蛋黃㩒到扁咗都冇散到。將隻蛋黃開邊,就發覺斷口質感比較光滑,同一般熟蛋黃有啲分別。再用一邊蛋黃做壓力測試,仍然冇散到,只係出現咗一條裂痕。最後係試食,口感實中帶爽,完全唔係熟蛋黃嗰種粉嘅感覺。至於味道方面,就同正常蛋黃冇乜分別。綜合各項測試結果,同網上嘅乒乓蛋描述完全冇分別。所以我嘅結論係,零下低溫的確可以令蛋黃產生變異。如果再將隻蛋搖晃幾粒鐘,效果可能會更明顯添。當然啦,我雖然有求證精神,但係就點都唔會傻到咁做囉。

講到嗰位覺得自己買咗假蛋嘅網民,我只可以話佢無知。不過對於另一位網民,我就一定要用無恥嚟形容嘞。有個台灣網民發表咗一篇題為「假蛋已來台(請小心) ~ 大家要注意囉嗦 ! 」嘅文章,內容竟然係一字不漏咁喺上面提到嘅大陸網民嗰篇文章搬過嚟,只係冇搬到啲相啫。佢冇提到篇文章係轉載,咁已經等同盜竊。而且文章係以第一身敘述事件,再加埋危言聳聽嘅標題,呢位網民分明係存心以虛構嘅情節誤導公眾,等人以為台灣已經受到乒乓假蛋侵襲。就算佢只係想提醒公眾要小心假蛋,咁做都係絕對唔應該。用造假手段叫人提防造假,根本就係賊喊捉賊,咁同啲人用暴力手段爭取民主又有乜分別呢?!

記得以前學校教過「曾參殺人」呢個典故,不過係中學定小學就一啲印象都冇嘞。唔知而家學校仲有冇教呢?

Yerevan, Armenia

Ostrich egg shells, Johannesburg, South Africa

Ostrich egg handicraft, Johannesburg, South Africa

XO醬金菇炒蛋

實驗材料

實驗材料

烚完30分鍾

烚完30分鍾

壓力測試

開邊蛋黃

壓力測試

8 則留言:

  1. 很早已聽聞過假雞蛋,不過唔識分,同埋我成日覺得整假蛋的成本應該高過真蛋,仲有人去整?

    BTW,既然你食開嗰啲係真嘅,你食咩蛋?

    回覆刪除
  2. 呵呵,你真有心,又有探究精神。

    回覆刪除
  3. 咦,你個博嘅時鐘好似未校準噃。

    回覆刪除
  4. 我從來都唔信有假蛋!一隻雞蛋賣得幾多錢?假來做乜?

    雞蛋焗三十分鐘,豈不是 un 哂囉?

    回覆刪除
  5. 各位:
    根據網上資料,一隻假蛋嘅材料成本低於一毫,而批發價大約係三毫。如果用人手製作,一日最多只可以整到幾百隻,點睇都唔係一條財路。除非採用全自動生產線,但係咁又要計埋機器成本,而且被發現嘅風險又大好多。最重要嘅係,我根本唔相信假蛋可以做到同真嘅一樣!

    Coffee,
    我喺街市買蛋,一蚊一隻,相信係大陸貨。我絕對唔驚買到假蛋,因為冇可能分辨唔到。至於會唔會有蘇丹紅或者棉酚等有害物質,咁就真係冇得防嘞。唔緊要啦,我一個月都食唔到一次!

    laulong,
    我都知留言顯示嘅時間唔啱,不過我嘅設定肯定冇問題。冇辦法啦,Blogger一向問題多多,已經係眾所周知嘅事!

    佛爺:
    因為隻蛋喺冰格攞出嚟,冇解凍就用凍水煮,30分鐘差唔多架喇。最緊要係確保可以完全熟透,呢個係實驗所需,好唔好食就唔理得咁多囉!

    回覆刪除
  6. 真真佩服你既求真精神!

    回覆刪除
  7. applause! 小弟最多做到否定假蛋既可行性,但完全無去嘗試複製一隻,佩服!

    回覆刪除
  8. Ebenezer,
    哈哈,其實都冇乜嘢啫,個實驗咁簡單,而且隻蛋又食番落肚,一啲都唔會嘥!

    CM,
    歡迎光臨!其實我係有啲睇唔過眼,點解咁多人會唔用自己個腦思考吓,淨係識得人云亦云呢!

    回覆刪除