2013年7月28日星期日

沐猴而官

今日忽然校長上身,想同大家講吓一句成語。

「沐猴而冠」,字面解作馬騮戴帽,係用嚟形容啲人面草包,意思同「金玉其外」差唔多。其實唔難理解,就算馬騮戴咗頂帽扮成人咁樣,內裏當然仲係一隻馬騮啦。據聞呢句成語有個典故,被形容為「沐猴而冠」嘅竟然係「力拔山兮氣蓋世」嘅楚霸王,都唔知堅定流。諗落又有啲似喎,雖然成敗不足以論英雄,但係項羽話「富貴不歸故鄉,如衣錦夜行」,咁又真係膚淺咗啲囉。

至於呢句成語嘅用法,可以參考以下例句:

「明明係沐猴而冠,癲狗、長毛、大舊之流竟然可以循民選途徑晉身議會,你話係咪好得人驚?如果聽日就有雙普選,大家好即刻做定壽衣喇!」

話時話,用「沐猴而冠」嚟描述現今政壇眾生相又真係幾貼切吓架。

另外,「沐猴而冠」嘅讀音亦有啲特別。如果知道呢句成語點解,反而會更易讀錯。雖然同帽有關,但係詞中「冠」字唔係音「官」,而係要讀成「灌」。因為「冠」字喺呢度係動詞,指戴帽嘅動作。

記住喇,同「醫錦還鄉」一樣,講「沐猴而官」會俾人笑架!

不過咁,香港係一個黑白顛倒嘅地方,幾荒謬嘅嘢都可以變成理所當然。話「沐猴而官」錯咩,但係呢四個字偏偏就反映咗香港官場嘅現實情況。一眾高官嘅辦事能力有幾高,大家有目共睹。咁都算嘞,港府施政始終受制於社會大氣候,都唔怪得晒佢地。最頂唔順係班友闖少陣禍都唔得,係要踩屎踩鑊甘嘅先安樂。哈哈,咁仲唔係「沐猴而官」?!

睇吓近排好唔得閒嘅波叔,上任唔夠一年就接連爆出「劏房風波」、「啤酒事件」、「東北炒地」幾單大鑊嘢,可謂絕無冷場。首先,本人唔會評論波叔喺呢幾單嘢裏面有冇問題,亦無意質疑佢嘅誠信。法律達人張達明教授都發表過極具權威嘅闡釋啦,只要冇觸犯香港法例,無論做乜都唔會有問題囉。基於呢個觀點,波叔冇被起訴,喺現階段當然係處於白紙狀態,任何對佢嘅攻擊根本就唔成立。本人睇唔順眼嘅,反而係佢就外界質疑所作出嘅應對。我嘅評語只有一個字:蠢!

面對政客同輿論窮追猛打,波叔選擇用唧牙膏方式每日講啲,但係又前言不對後語,有乜理由唔俾人食住上先。呢種策略唐唐喺「地下宮事件」都用過,後果係點唔使我多講啦。枉佢仲係有識之士,連乜嘢叫前車之鑑都唔識。要講就應該事先全盤整理好,確保唔會出現前後矛盾,以免俾人覺得佢用大話冚大話囉。就算係事實,如果難以令人入信,咁就唔講好過講嘞。好似佢話嗰幾塊山卡啦農地係買嚟作休閒用途,連我都唔信啦,人地又有乜可能會收貨先。如果佢話十九幾年前已經睇好嗰幾塊地嘅發展潛力,我就唔覺得有乜問題嘞,仲會讚佢眼光獨到添,做乜係要令到人地覺得佢唔誠實先安樂呢?再唔係,佢亦可以用張教授嘅觀點據理力爭,起碼唔使搞到而家咁,連招架之力都冇囉。

如果唔係呢單嘢,大家都未必知原來波叔有咁多瓣數。又農地,又劏房,仲開咗九十幾間公司,你揸我,我揸你,關係複雜到冇人有。本人雖然睇唔明,但係都知道佢揾錢觸覺極其敏銳,而且財技玩到出神入化添。其實已經生活無憂架啦,都唔明佢點解硬係要走入政府呢個超熱廚房。

波叔之所以會執二攤坐呢個位,完全係因為前任局長老麥一上任就中伏,搞到周身蟻而被迫辭職。除非波叔真係覺得自己白過白紙(即係透明),否則就太睇小一眾傳媒同金手指嘅辦事能力喇。不過,所謂有危必有機,而家咁多嘢曝咗光,俾人睇到佢原來眼光咁獨到、財技玩得咁出色,一定可以吸引到好多潛在客戶,咁都未嘗唔係好事啫。我就建議佢即刻引退,俾啲心機揾真銀仲好啦!

Lake Manyara National Park, Tanzania

Ngorongoro, Tanzania

Chobe National Park, Botswana

6 則留言:

  1. 人無完人,佢雖然EQ唔得,但真係投資奇才,新界東北有佢打點,將來一定發過豬頭!嘻嘻!

    回覆刪除
  2. 你的猴子相好靚呀,同香港啲冇得比。

    一單又一單,佢係都唔請辭,係咪有咩隱情呢。
    財技高超,但政治觸覺爭啲。

    回覆刪除
  3. 條友仔做師公會會長時已經好多會友仔睇佢唔順眼,當年小圈子玩踢波唔成,估唔到今日攪到通街d人都想玩踢波。

    回覆刪除
  4. 佛爺:
    將來會發展成點都好難講,不過新界啲大地主肯定就發過豬頭囉!

    Coffee,
    多謝讚相!又唔係要等份糧開飯,真係唔覺佢有乜隱情囉!

    Ebenezer,
    哈哈,何止踢波,琴日個倒波大遊行仲有揸波、打波、篤波、吹波添呀!

    回覆刪除
  5. 呵,咁鍾意做官,唔做官就從來天天都光晒咯!

    回覆刪除
  6. laulong,
    都唔明點解咁多人會「明知坑有屎,偏向屎坑行」囉!哈哈,我相信田大少會係下一個!

    回覆刪除