2013年7月12日星期五

神仙企唔穩

三六滾幾滾,神仙都企唔穩!如果冇聽過呢兩句,咁就證明你仲未晉身耆英行列嘞。

呢兩句意思係狗肉非常和味,煮嘅時候香氣四溢,連神仙聞到都把持唔住。因為香港好早已經將食狗肉列為違法,所以用三六代替狗肉。

細個住喺木屋區,村口就有個狗肉檔,次次行過都聞到勁香嘅煮狗肉味,忍唔住大力索多幾索。嗰時喺新界仲好興食狗肉,雖然話違法,但係警察都好少干涉。可能係收咗片啦,反正又唔殺人放火,都無謂深究嘞。話時話,狗肉我當然食過,聞起嚟的確勁香,但係食落就麻麻地,炆羊腩正好多囉。

講到食狗肉,喺中國可以話源遠流長,而且無分南北添。荊軻嘅老死高漸離,據聞就係屠狗輩。而劉邦嘅得力馬仔樊噲,聽講都係劏狗佬。照咁睇,中國人食狗肉最起碼都有兩千幾年歷史囉。九十幾年前喺一本國內旅遊雜誌,睇過一篇介紹沛縣風歌狗肉罐頭嘅文章。連罐頭都有,可見狗肉係當地人嘅日常食品。沛縣係劉邦鄉下,而風歌就係指大風歌:「大風起兮雲飛揚,威加海內兮歸故鄉,安得猛士兮守四方!」題外話,我就比較鍾意垓下歌:「力拔山兮氣蓋世,時不利兮騅不逝。騅不逝兮可奈何,虞兮虞兮奈若何!」

喺中國某啲地方,狗肉唔單止係食物,甚至係一種文化。正如我地端午食粽、中秋食月餅,廣西玉林亦有一年一度嘅狗肉節,早排先喺報紙睇過相關報導。不過好搞嘢,篇幅最大嘅報導竟然係喺娛樂版發現。啲傳媒真係難以理解,凡係有乜新聞,地震又好、狗肉節又好,都硬係要走去問吓啲明星藝人,當正佢地係民意代表咁。唔使睇都知,班藝人梗係一致插爆嗰個狗肉節啦。又話野蠻、又話變態、又話冇人性,講到人地好似食人咁。最搞嘢係,班友仲話要抵制人地添。講真,連人地喺邊忽都未必知,咁又點抵制呢?始終,香港人都有食狗肉嘅傳統,可能啲傳媒諗住冇得大搞,所以先揾班藝人為單嘢增添些少娛樂性。相對於本地傳媒,西方媒體可能報導得更多添。單嘢喺國內亦引起好大回響,有網民甚至喺白宮網站請願,要求美國介入。

只要喺網上搜尋吓狗肉節三個字,就會揾到鋪天蓋地嘅相片,有啲係狗狗喺籠裏面展示可憐兮兮嘅眼神、有啲係劏好嘅狗冧到山仔咁高、有啲係烚熟狗頭嘅大特寫。睇到呢啲相片,相信好多人都會覺得好反感,認為應該堅決禁止食狗肉。但係佢地又有冇平心靜氣咁諗吓,究竟反對理據何在呢?

狗狗好可憐!凡係待宰嘅動物都可憐架啦,聽講話啲牛喺被殺之前仲會流淚添。乳豬又夠可憐啦,出世冇幾日就要烈火焚身。

狗屍堆到成座山仔咁,好嘔心、好殘忍!呢種場面喺街市成日見啦,都唔知有乜問題。西方一樣有,一條條開邊牛屍掛晒喺雪房,場面只有更震撼囉。講到殘忍,點都殘忍唔過法國佬生產鵝肝啩。

狗狗好可愛,係人類嘅朋友!兔仔夠可愛啦,仲有好多人養嚟做寵物添,啲西人咪一樣鍾意食兔肉批。而且中國人養嘅係菜狗(一種專供食用嘅狗),根本就唔係寵物,同養豬養牛其實冇乜分別。講真,如果由細養大,相信大部分哺乳類動物都可以成為人類嘅朋友囉。

如果反對嘅人係素食主義者,咁我都無話可說。不過自己食鵝肝、和牛就高級品味,人地食狗肉就禽獸不如,分明係雙重標準啦。嗰班要求白宮介入嘅人仲好笑,唔通佢地真係唔知啲西人有幾偽善?美國有農場就俾人揭發將啲初生雄性雞仔集體磨成肉醬處死,因為佢地唔會生蛋,長肉又長得慢,養都嘥米飯。

啲人硬係鍾意將自己嘅價值觀強加於別人身上,完全唔會尊重人地嘅文化傳統。伊斯蘭教徒夠認為豬肉污穢啦,唔通佢地又可以要求全世界都唔食豬肉咩。唔好同我拗,而家唔係講緊食人,而且菜狗亦唔係頻危物種,唔食狗肉只係個人選擇,並唔算普世價值。

不過咁,我都贊成中國人戒食狗肉。呢個唔係對與錯嘅問題,亦唔係道德方面嘅考量。喺而家全球化嘅大趨勢,冇人再可以做獨家村,如果唔能夠同國際主流接軌,蝕底嘅始終係自己。唔食狗肉都有其他肉可以食啫,前面都講過,其實炆羊腩仲正啦!

又係題外話時間嘞。上文提到樊噲,我又諗起一副好絕嘅對聯:
兩船並行,櫓速不如帆快。
八音齊奏,笛清難比簫和。

絕妙之處係「櫓速」、「帆快」、「笛清」、「簫和」分別同「魯肅」、「樊噲」、「狄青」、「蕭何」同音(普通話)。

Shwenandaw Monastery, Bagan, Myanmar

Bayon Temple, Angkor, Cambodia

Hyena, Serengeti, Tanzania

Fresh market, Vientiane, Laos

4 則留言:

  1. 對,唔食狗肉唔會餓死,而且狗的肉量少,食豬牛好過。

    狗肉我細個都食過,香係因為花椒八角南乳而已,肉香反而其次!

    回覆刪除
  2. 臭豆腐同狗肉啱啱相反,唔好聞但係好食。最難頂係榴槤,唔好聞又唔好食!

    回覆刪除
  3. 猶太人都唔食豬肉,他們找不到猶太食品,會以回教食物代替.回教徒也一樣,他們找不到回教食品,會入猶太人店鋪買食物.

    回覆刪除
  4. 佛爺:
    聽講話回教徒唔係唔食豬肉咁簡單架,啲牛羊雞都要唸完經先劏得,都咪話唔複雜囉!

    回覆刪除