2011年7月5日星期二

唔通日月報知道我想鬧佢?

已經想鬧日月報好耐,不過諗住等埋今年71遊行,睇吓佢嘅報導標題會點寫。點知出乎意料之外,佢今年嘅標題竟然係「民陣:21.8萬 警方:5.4萬 七年最響怒吼」,唔通日月報真係知道我想鬧佢?

其實睇咗日月報好多年,覺得佢幾正派,唔似有報紙咁,搞到個風月版有聲有色,但係又扮晒正義朋友。而且日月報記者嘅質素都唔錯,起碼唔會出現太多錯別字。不過最主要都係鍾意佢夠持平,立場唔會太偏頗。

對於我嚟講,一份報紙嘅持平立場最緊要,當然啦,社評除外。新聞背後嘅誰是誰非我自有判斷,絕對唔使報紙話我知,我需要嘅只係客觀如實嘅報導。喺呢方面,我對日月報一向都相當滿意。

不過呢幾年,唔知係咪要迎合市場,日月報竟然開始傾向所謂嘅民主陣營。最先淪陷嘅係副刊,埋晒不知所謂嘅白痴女人寫,只要係政府嘅就乜都鬧,但係又理據欠奉。好似嗰件黃X樂咁,我之前先喺一篇blog(由疏忽照顧兒童講起)裏面插過佢。另外仲有件陳X姿,因為早排有幾個打咗流感針嘅孕婦流產,就鬧政府草菅人命。唔通佢唔知道孕婦喺正常情況下都有機會流產?呢樣最緊要睇數據,佢唔信政府都應該信吓專家啦!

平日嘅副刊都仲好喇,星期日嘅副刊先至係重災區,直頭係俾民主聖鬥士霸佔晒。冇啱睇都算嘞,最離譜係斑友竟然將廢青嘅滋事行為(例如強佔馬路)美化同合理化。如果我係老闆,肯定第一時間炒咗個主編!其實副刊唔啱睇都冇乜大不了,最多咪唔睇,弊就弊在喺新聞版都出現立場偏頗嘅情況。

眾所周知,每年嘅64同71,警方同主辦單位公布嘅集會遊行人數都有好大出入,往往可以爭好幾倍。坊間普遍認為,將兩個數字加埋除二就應該比較中肯。後來港大民意研究同另一位港大學者都公布埋佢地嘅統計數字,竟然同警方公布嘅出奇咁吻合,真係令人跌晒眼鏡!公眾一向以為民主人士好有誠信,誰不知原來佢地嘅作大本領先係最耍家!

雖然吱聯會同民陣嘅作大技倆俾人插爆咗,但係日月報竟然仲一直用佢地公布嘅數字做新聞標題,簡直當讀者係白痴!曾經諗過寫信去日月報,質疑佢地憑乜理據採用咁誇張失實嘅數字嚟做新聞標題,但係一直都冇實行到。一來係因為自己太懶,不過最主要都係因為我鬧人就叻啫,要我正正經經寫封信就唔掂架喇。

照我估計,日月報採用作大數字,最可能嘅原因只有三個。第一,受編輯嘅政治立場影響。第二,作大數字更能吸引讀者。第三,想討好(或怕得罪)民主陣營同佢地嘅支持者。唔理係邊個原因都好,我都覺得好難接受。睇番今年71遊行報導嘅標題,雖然日月報已經糾正咗以往嘅錯誤,不過唔鬧吓就硬係覺得條氣頂住頂住!

作為「最具公信力」嘅中文報紙,日月報究竟有冇諗過佢嘅目標讀者會係邊類人?日月報冇風月版,馬經波經乏善足陳,娛樂版驚喜欠奉,財經版亦冇過人之處,究竟佢可以憑乜突圍呢?同人地鬥賣政治立場,鬥玩譁眾取寵?呢其他報紙已經玩到出神入化,日月報根本就同人地冇得揮,咪嘥氣啦!作為日月報長期讀者,我可以話俾佢知,我嘅要求好簡單,只要客觀如實報導就得嘞!

不過鬧還鬧,我暫時都仲未考慮轉睇其他報紙,因為根本就唔係咁多中文報紙可以做到我嘅簡單要求!唔通而家香港嘅傳媒生態真係咁,中立持平就冇市場?


6 則留言:

  1. 嘩!第一張日出怎麼可以影得咁靚啊!初初睇我以為係月亮,睇了註腳才知係日出。好靚!好靚!

    回覆刪除
  2. 原來你好中立持平?

    回覆刪除
  3. 日月報,我唔敢恭維咯,我曾經俾佢地嘅記者跣過,公信力云乎哉!

    仲有佢地啲編輯質素愈來愈低,以非為是,角度主觀,我已經提醒學生要小心過濾!

    回覆刪除
  4. Coffee,
    原本個天係紅色架,不過我唔係咁鍾意嗰種氣氛,咪改成藍色囉。哈哈,呢就係Photoshop嘅力量嘞!

    匿名君:
    唔係啩,你到今日至知?你梗係好少睇我個blog嘞,咁以後嚟多啦!

    laulong,
    日月報呢幾年真係差咗,編採立場偏頗唔在講,連記者嘅質素都有所下降,報導出現錯別字嘅情況比以前多咗好多,有時甚至睇唔明佢地想講乜!

    回覆刪除
  5. 我憎果個陳X姿,胡言亂語,發神經!

    回覆刪除
  6. 佛爺:
    哈哈,原來你都唔like呢個女人,真係麻甩所見略同!

    回覆刪除