2011年6月28日星期二

縮水樓

既然講咗發水樓,咁又點少得縮水樓呢!

講到縮水樓,一般人會有兩種唔同嘅理解。第一種係指嗰房細窗台大,放咗張床已經冇位轉身嘅樓。而另外一種係指嗰實用率超低嘅樓,今日我想講嘅就係呢樣嘞。

大家都知道,舊樓(指樓齡20年以上嗰,不過阿茂樓除外)實用率比較高,一般都超過八成,大單位甚至可以接近九成添。而近年嘅新樓,如果實用率有八成(包括露台窗台)已經算好好架喇。不過大家有冇諗過,原來有樓嘅實用率竟然可以低到得三成幾!

話說幾年前元朗四季X園以呎價二千幾蚊開盤,用五六百萬就買到二千幾呎house(其實係半獨立屋)。有買家覺得好抵就扑槌買咗,但係到收樓時先知大鑊,原來室內面積只有大約800呎,實用率得嗰三成幾!業主覺得俾人咗笨,即刻傳媒入屋實地採訪,實行向發展商進行大控訴。

實用率低成咁,關鍵係喺發展商對「建築面積」嘅演繹。其實物業分為四層,地下係開放式車房同後花園,一二樓係住宅,上面仲有天台。建築面積係包括晒呢,仲要攤分公用面積,所以先有二千幾呎咁大。平心而論,呢個計法同一般慣例有好大出入,可以話相當有創意。不過咁,發展商亦提供咗物業嘅詳細資料,好似平面圖、室內同花園面積等等。事實上,對於建築面積嘅計法,行內從來都冇劃一標準。嗰個咁具創意嘅建築面積亦只係發展商嘅銷售技倆,令人產生好抵嘅感覺。你可以話發展商取巧,但係話人地明呃就點都講唔通。

睇番同類物業當時嘅成交資料,同屬元朗半獨立屋嘅X州花園,已經有十年樓齡,不過呎價就要成三四千蚊。新樓呎價竟然會比舊樓低四成,買家覺得抵之餘,係咪都應該諗吓點解會平得咁冇道理呢?講真,邊有咁大隻蛤乸隨街跳啫!

以下係爛生果嘅另一相關報導:
「買家恨錯未細看價單

已接獲收樓通知,但因事務繁忙暫仍未收樓的小業主黎女士,得悉四季X園實用率不足四成,反應錯愕,強調「唔知(實用率)咁低,知就唔買啦!」她憶述當日買樓時,只見現場墟冚,「手慢就冇」,心情好緊張,根本冇時間留意價單所列的各項面積資料。

她補充,當日入市四季X園,是貪屋苑空氣好,價錢2000多元一呎夠「抵」,在「羊群心態」下入市。黎女士指出,曾到現址睇樓,但只能在外面「望」,覺得用600多萬買入的洋房,「個600呎花園好細」。」

聽完「苦主」心聲,大家有冇寄予最深切嘅同情呢?我自己就冇嘞。買樓唔同去街市買斤菜,隨時講緊一千幾百萬,甚至有可能係一生人最大嘅投資,有乜可能只憑一個數字(呎價)就去馬?就算冇時間做功課,留意吓附近物業嘅行情,最起碼都要睇清楚目標樓盤嘅資料啩。自己連最起碼嘅都冇做到,又叫人地點同情得落呢?

真係難以理解,啱啱先經歷完世紀大跌市冇幾耐,人仲會好似97年咁篤手指買樓。講真,自己唔肯做功課,其實又怪得邊個呢?唔知點解香港人會變成咁,自己做咗傻事就話係奸商嘅錯、政府嘅錯、社會嘅錯,但係就永遠唔會係自己嘅錯!


5 則留言:

  1. 可能D人咁諗,出得黎江湖行,講個信字卦!嘻嘻!

    回覆刪除
  2. 我有晚外出跑步時,聽見三個人在傾計,阿A話自己有個親戚在九龍某區買了間新屋,成千萬,我心諗一定有咁上下大掛,點知阿B問了這個問題,原來得二房,有冇縮水就唔知喇。

    我就想啊,點解而家啲人咁有錢!

    回覆刪除
  3. 佛爺:
    哈哈,行走江湖,呢句先係真理:出得嚟行,預咗要還!

    Coffee,
    其實兩房都唔一定係細單位,好似沙田細界花園1025呎都只係得兩間房。至於成千萬嘅兩房單位亦唔算誇張,例如九龍站海船門,530呎嘅一房單位就可以賣到過千萬。不過有一點可以肯定,人真係好有錢!

    回覆刪除
  4. 香港人講「執輸行頭,慘過敗家」,咪執輸呀咪執輸呀,咪乃野咯!

    回覆刪除
  5. laulong,
    哈哈,我就比較另類,寧願相信光棍佬!古語有云:光棍佬教仔,便宜莫貪!

    回覆刪除