2013年6月2日星期日

點解唔可以愛國?

今日問個白痴問題,有冇邊個國家嘅公民會對「愛國」呢個詞極度反感嘅呢?問題問得白痴,答案亦非常反智:「有,就係中國(當然包括香港)!」

好很奇怪,今年豬聯會嘅六四晚會口號竟然係「愛國愛民,香港精神」。唔得,繼續講之前要澄清吓先,否則實俾人鏟到反艇。本人都好希望中國政府可以從新評價六四,好想中國進行改革,但係就絕對唔認同豬聯會嘅方針。唔通班友真係唔知「揠苗助長」點解?言歸正傳,豬聯會嘅全名係「香港市民豬援愛國民主運動聯合會」,同句口號夾到漏晒油,本來一啲都唔奇怪,奇就奇在出自李乜人把口囉。條友愛國?我就打死都唔信嘞!不過更很奇怪都仲有,句口號竟然俾人鏟到飛起,反對聲音中港兩邊都有。最後豬聯會怕影響入場率,決定取消呢句口號。

究竟點解「愛國」會咁趕客呢,等我又分析吓先。

「愛」好簡單,唔使多講。「國」亦唔複雜,就係土地加上人民。喺「愛國」嘅含義,「國」仲包括埋血脈同文化嘅承傳,但係並唔包括政權。中國幾千年歷史,經歷眾多朝代,換過無數制度同統治者。不過對於中國人嚟講,中國始終得一個。政權只係客觀歷史,而「愛國」就係一種源自相連血脈同文化承傳嘅主觀情懷,其實兩者並無衝突。例如,我地唔會因為紂王嘅暴政而唔愛中國。如果你覺得中共統治層不得民心,可以話佢地竊國,可以要求佢地落台,咁正正表示你愛國。但係因為中共當政就話唔可以愛國,就真係荒謬絕倫囉!

究竟點解咁荒謬嘅嘢都會發生呢?咁就要分開中港兩邊睇嘞。

首先睇吓內地,反對「愛國」嘅代表人物係「天安門母親」丁子霖。引述明報報導,佢話「愛國」已被政權曲解為「愛黨」,認為豬聯會用「愛國」一詞「愚蠢」、「莫名其妙」,要求豬聯會「需要好好反思」。丁老太憶子成狂,自從六四事件,佢嘅人生就俾仇恨完全佔據,毫無理性可言。人地發表同佢立場有異嘅言論,佢話冇人性。人地唔表態亦唔得,都係冇人性。而家連人地點樣理解「愛國」都要管,專橫霸道到冇人有,直迫江娘娘當年嘅風範。雖然丁老太嘅遭遇值得同情,但係咁唔表示佢可以將發癲行為合理化。其實此人可以不理,豬聯會就此投降,真係令人失望。

至於香港,荒謬嘅嘢日日有,而家再多一件都好正常。香港人有身分認同障礙,都已經唔係新聞,冇人挺身反「愛國」先怪啦。有人揸住本BNO就當正自己係英國人,香港只係旅居之地,遲早有一日會返祖家。有人身在曹營心在漢,逢親示威遊行都不忘帶埋枝龍獅旗,日日期盼香港回歸英國。有人甚至喺白宮網頁留言,要求美國出兵解放香港添。哈哈,其實我都唔敢肯定架,班友去留言嗰個會唔會係白宮痔瘡膏嘅網頁呢?總之好多香港人根本就唔認自己係中國人,而且仲憎死班大陸哩添,要佢地嗌嗰句「愛國愛民」口號,又真係強人所難嘅。如果真係要愛,班友都只會愛英國同國囉。再唔係,愛日本都得。㗎仔有型,㗎妹又索,班蝗蟲點會有得比先!

講到尾,愛唔愛國自己絕對做得主,呢樣嘢冇得迫。不過要生活喺一個自己極度唔鍾意嘅國家,咁又好辛苦啫,何苦呢?如果真係咁唔愛,不如考慮吓分手啦!

天山軍營, 新疆

巴音布魯克, 新疆

巴音布魯克, 新疆

巴音布魯克, 新疆

珍珠灘瀑布, 九寨溝, 四川

五彩池, 九寨溝, 四川

長空棧道, 華山, 陝西

八達嶺長城, 北京

玉龍雪山, 麗江, 雲南

8 則留言:

  1. 有些就算愛國的都不敢大大聲講出嚟架喇!

    回覆刪除
  2. 愛國都有問題?
    奇怪...莫名其妙..."."!

    回覆刪除
  3. 我都想學你,寫番篇笑話!嘻嘻!

    回覆刪除
  4. 總之都係嗰句,火都黎埋!!

    回覆刪除
    回覆
    1. 佢咁樣干預人地嘅言論、思想,要以佢嘅定義為定義,此舉同佢最仇恨嘅共產黨作風根本無異!

      刪除
  5. Coffee,
    真正愛國嘅亦未必會大大聲講出嚟,不過肆意扭曲「愛國」,咁就絕對不該囉!

    奕山:
    歡迎光臨!香港無奇不有,莫名其妙嘅嘢多不勝數,無奈之餘,唯有哭之笑之!

    佛爺:
    好呀,快啲寫啦,記住要落些少鹽花吊吓味喎!

    xiao zhu,
    講中晒!不過香港人被餵得太多用「普世價值」包裝嘅糖衣毒藥,已經洗晒腦,冇晒獨立思考能力,又點會明白個中道理呢?!

    回覆刪除
  6. 天山軍營嗰張好掂,成個八路軍領導咁!另外長空棧嗰張就幫人影咗,但無人幫我影,噢,我的天!

    文章看得很痛快,我只能說反中反愛國者大部分係奸狗同白痴仔女。

    回覆刪除
  7. laulong,
    喺長空棧道冇影到此一遊相真係好可惜呀,因為好可能影唔番架!莫講話未必會再上華山,就算再上,我地咁嘅年紀都唔會揾命博,落長空棧道影張相囉!

    回覆刪除