2013年5月30日星期四

蛇年說蛇

蛇年伊始,喺度同大家拜個年,恭喜發財!

話時話,五月粽都就嚟有得食,而家先拜年又好似遲咗啲。不過古語有云「十月都係拜年時」,法定拜年時限都只係大約過咗一半啫,唔緊要啦!

本來仲諗住講番啲有蛇字嘅祝福語句,但係搜索枯腸,竟然連一句都諗唔到。事實上,中國人對蛇有偏見,有個蛇字嘅成語或俗語絕大多數都帶負面意義。例如蛇蠍心腸、佛口蛇心、畫蛇添足、蛇鼠一窩、蛇頭鼠眼、死蛇爛鱔,多到不能盡錄,總之冇一樣係好嘢。

我當然明白,蛇會咬人,令人產生恐懼絕對正常。但係老虎都會咬人,點解山君又冇俾中國人妖魔化,仲得到極度尊崇呢?如果係由畏而生敬,咁點解蛇又得唔到同等待遇呢?一句講晒,呢啲咪歧視囉!

睇番世界各地其他古文明,蛇被視為神祇化身嘅例子絕對唔少。東南亞好多地方都有蛇廟,印度有蛇節,古埃及法老王嘅頭飾有條眼鏡蛇,瑪雅文化裏面嘅羽蛇神更係至高無上。至於西方文明,咪以為鬼佬怕啲核突嘢,蛇就唔會有任何位置。喺希臘神話裏面,蛇擁有神奇治病能力,而醫神嘅法器就係一枝蛇杖。無獨有偶,相傳摩西都鍾意玩蛇,而且都有枝蛇杖,可以治療蛇咬。時至今日,蛇仍然係西方醫學象徵,好似雞珍打骰嘅世衛,徽號都有一條蛇。

唯獨喺中國,蛇一直受到貶抑,真係百思不得其解。相傳中國人始祖,女媧同伏羲都係人頭蛇身嘅物體。而中國人尊崇嘅龍,亦極有可能係由蛇脫胎而生。與其叫龍的傳人,不如話中國人係蛇的傳人,咁可能更加貼切。不過中國人硬係要尊龍而貶蛇,對比番龍B同蛇B嘅出生率已經可見一斑。其實,咁係咪有啲數典忘祖呢?

我就相信龍蛇本為一體,蛇年說蛇更係百無禁忌。既然摷唔到有蛇字嘅祝福語句,咁唯有以蛇代龍,絕對冇不敬之意。喺度祝大家蛇年行蛇運,日日蛇精虎猛、蛇馬精神!好似我咁有關節問題嘅朋友,祝你地蛇行虎步、健步如飛!仲係單身嘅朋友,祝你地跨鳳乘蛇,今年揾到另一半!想嫁(或娶)個有錢人嘅朋友,祝你地所願得償,早日攀蛇附鳳!仲喺職場拼搏緊嘅朋友,祝你地鯉躍蛇門、步步高升!總之一句講晒,祝大家蛇有蛇路、路路暢通!

Amazon forest, Manaus, Brazil

Douz, Tunisia

Statue of Ramesses II, Abu Simbel, Egypt

Feathered Serpent, Chichen Itza, Mexico

The Brazen Serpent, Mount Nebo, Jordan

6 則留言:

  1. 嘩,睇圖片是匆匆而過的,不論咩原因,蛇太令人不安了。

    回覆刪除
  2. Coffee,
    呢啲就係偏見嘞,如果講可怕程度,人類勝過蛇蠍何止千百倍!

    回覆刪除
  3. 你的蛇年頭一篇講蛇,應棍!

    回覆刪除
  4. 宜家至黎講蛇,D蛇都就快冬眠囉!嘻嘻!

    回覆刪除
  5. laulong,
    哈哈,呢啲叫做不時不寫呀!

    佛爺:
    哈哈,啲大蛇都仲未食飽,又未痾淨尿,邊有咁快瞓!

    Jessica,
    多謝呀!

    回覆刪除