2012年9月27日星期四

呃秤?

有啲覺得我個blog要改名添,可能改成「十萬個點解」會更貼切,嚴重考慮中。因為我真係有好多嘢唔明,成日要問點解。

最近睇完一單新聞,我又唔明嘞,點解香港人硬係要覺得自己俾人呃先安樂,唔通佢地有「受騙情意結」?

引述明報報導:
【明報專訊】米芝蓮一星中菜館新斗記,其佐敦分店早前遇海關放蛇時被指「呃秤」,稱該店出售兩隻共重14両的厴仔蟹,其中綁蟹水草重逾6両,新斗記因而被票控。店方反駁,顧客購買時已知悉蟹重連同水草計算,裁判官亦同意本案無欺詐成分,控方後來修改控罪,店方改認罪名較輕的無按淨重量供應貨物,罰款2000元。

大家睇完段新聞,有冇覺得涉案食肆好離譜呢,用嚟綁蟹嘅超級無敵大水草,竟然同蟹本身嘅重量差唔多。冇錯,可能好多人會將焦點放咗喺條大水草度,而忽略咗單嘢嘅關鍵所在:究竟店方有冇呃秤呢?

正如法官所講,顧客一早就知道用嚟計算價錢嘅重量係包括埋條大水草,咁話店方呃人當然講唔通啦。而且店方係當住客人面前秤蟹,秤完唔鍾意可以唔要,完全合乎公平交易嘅原則。難得個官咁明白事理,真係要讚吓。大家知啦,香港絕大部分法官都好似不食人間煙火咁,基本上係同民眾生活脫晒節囉。

我反而覺得海關冇嘢揾嘢嚟搞,簡直係嘥時間兼擾民。不過又唔怪得晒佢地嘅,據聞海關係接到舉報,所以先採取放蛇行動。究竟係邊啲人咁得閒,食飽飯冇嘢做就玩投訴呢?從陰謀論角度嚟睇,我會懷疑係行家使嘅橫手囉。

去開街市買餸嘅朋有都知,大水草厴仔已經出現咗好幾年,根本唔係乜嘢新鮮事物。就曾經有傳媒報導過呢種咁有創意嘅綁蟹方法,都係話商販呃秤呃到離晒罩,竟然呃足一半咁滯。亦有消費者覺得冇理由要用真金白銀買條大水草,狂插啲無良商販。

講真,我自己都好少買大水草厴仔,不過就完全唔關呃秤事,只係唔鍾意呢種咁嘅包裝啫。問過相熟魚佬,佢話入貨時已經係咁,都係連埋水草秤。事實上,魚販只係根據來貨價mark up若干嚟賣,根本就冇諗過要呃任何人。至於供應商方面,用大水草綁蟹,背後又有冇不良意圖呢?

有人認為,因為條大水草夠重,所以單位價(斷斤計)可以定得低啲,令消費者產生錯覺,以為啲蟹好抵買。究竟實情又係咪咁呢?

事實上,直接幫供應商入貨嘅係街市魚販,佢地邊有咁易俾人誤導啫。至於消費者,相信會俾條大水草嚇怕多啲囉。我自己就好少買呢啲大水草厴仔,因為就咁好難睇得出蟹同水草嘅重量比例。如果揀著啲蟹細水草大嘅貨色,咁咪蝕底晒?所以條大水草基本上係打擊咗消費者嘅購賣意欲囉。

我就估條大水草真係有實際作用,因為可以幫啲蟹保濕。呢類鹹淡水蟹唔可以用水浸住,但係太乾又唔掂,所以啲膏蟹肉蟹好多時都要用濕麻包袋冚實。如果可以用水草保濕,咁就解決咗呢個問題啦。當然啦,呢個只係我嘅猜想,絕對唔係要幫啲無良奸商開脫。

要用真金白銀買條大水草,好多人都覺得唔抵,甚至有人話係明搶添。但係佢地有冇諗過,如果厴仔用番啲幼水草或者尼龍草綁,會唔會仲係賣番同樣價錢一斤呢?

事實上,大水草厴仔已經出現咗好幾年,到而家都仲有得賣,證明唔係所有人都覺得咁係呃秤或明搶。總之計過條數,覺得抵嘅就買,認為唔抵咪唔好買囉,做乜硬係要話人地呃秤呢?

講咗咁耐,大家知唔知厴仔係乜呢?其實厴仔同膏蟹一樣,都係鹹淡水蟹乸,但係膏蟹已經成年,而厴仔就仲係待字閨中。雖然未成年,不過厴仔一樣係爆晒膏,而且同膏蟹相比,仲有佢優勝之處,就係啲膏熟咗都唔會硬到石頭咁。如果單講啲膏,同黃油蟹真係有得揮架。當然啦,啲肉就少咗黃油蟹獨有嘅油香,始終爭咗少少。不過咁,價錢都同黃油蟹就爭好遠嘞。如果鍾意食蟹嘅話,厴仔真係相當唔錯嘅選擇嚟架。

話時話,雖然我都鍾意食蟹,不過就好少買厴仔。一來係怕咗條大水草,更重要嘅係,啲厴仔實在太細隻,唔係咁啱我呢啲懶人囉!

大水草厴仔

5 則留言:

  1. 因為唔熟貨物唔知行情,所以有擔心受騙的心態。

    回覆刪除
  2. Coffee,
    唔緊要啦,呢種形式嘅呃秤根本唔會有受害人,啲人冇理由明知呃得咁離譜都仲會買啫!

    回覆刪除
  3. 條水草真係好誇張,我不吃眼前虧咯,所以好少買黎食!

    回覆刪除
  4. 不如用絲綢來綁蟹,包無話呃秤卦。
     

    回覆刪除
  5. laulong,
    哈哈,所以我話啫,條大水草根本就係趕客!

    佛爺:
    絲帶始終都有重量,法國膏蟹先係明碼實價,因為呢種蟹天生遲鈍,完全唔需要綁!

    回覆刪除