2012年9月25日星期二

賤內

無意中喺網上睇到以下呢單娛樂新聞:

大S自稱「賤內」網友轟沒讀書

中國時報【宋志民╱台北報導】

大S和汪小菲到雲南捐贈「希望廚房」,她在微博說「賤內與有榮焉」,被網友轟沒讀書,賤內是舊時男性對妻子的謙稱,並非女性自謙用語,「這詞也代表了古代女子的低微,在現代用這個詞語很不恰當」,她對此沒回應。

大S在微博說「老公的餐飲服務業能往這樣美好的方向發展,賤內與有榮焉」,阿雅也發現有誤:「呵呵,賤內是老公稱老婆的,自己醬說真可愛。」網友酸「突然想起《流星花園》裡道明寺稱自己母親為令堂。」有人批:「回學校再出來賣弄古文吧,沒知識要有常識,沒常識要懂得閉嘴。」


講真,大S唔知賤內點解,其實一啲都唔出奇。中國人嘅謙稱可謂五花八門,但係大部分都已經過晒時,咁嘅老八股嘢,睇怕要我地呢啲已經晉身古董級別嘅老人家先會識囉。台灣我唔知,不過嘅香港,呢啲嘢學校應該冇教。我自己就因為睇得粵語殘片多,所以先識得一啲。而家呢輩人事事不求甚解,又唔識觸類旁通,就算接觸過呢類老餅嘢,都未必分領會到其中細微分別。好似大S咁,就錯誤自稱賤內,其實呢個詞只適用於男人對第三者提及自己老婆囉。

除咗賤內,男人對老婆嘅老餅謙稱仲有拙荊、荊妻、內人、內子。至於女人要提到自己,亦有另一套用語。一般嚟講,可以用奴家或奴奴。上咗年紀嘅就用老身。唔想太老土嘅可以用小妹或小女子。已婚女人就用妾身,如果好似大S咁,對個賤字情有獨鍾,當然可以用賤妾啦。

大S用錯稱謂,本來都好平常。我自己寫嘢就成日白字連篇,根本冇乜資格批評人地。我睇唔順眼嘅,唔係佢用錯詞,而係喺呢個年代,居然仲有女人會自甘作賤。

嗰啲對妻子嘅所謂謙稱,全部都係男尊女卑時代嘅產物,都帶有性別歧視成份。就算係比較中性嘅內子同內人,都係建基於男主外女主內嘅傳統觀念,已經不合時宜。至於拙荊同荊妻,亦帶有卑微含義,不過聽起嚟都起碼文雅啲。最頂唔順係賤內,個人覺得,呢個詞已經超出咗謙遜嘅範疇,根本就帶有侮辱性。賤字令人聯想到嘅冇一樣係好嘢,例如淫賤、下賤、賤格、賤種、賤精,要謙都唔使謙得咁過火啫。

講番大S,等我醒吓佢啦,以此女子智慧,自稱愚妹就最適合不過嘞。又或者,以佢嘅年齡,用老身亦未嘗不可囉。

講真,大S只係一個以美貌為賣點嘅藝人,對佢嘅要求自然唔可以太高。反而某啲揸筆揾食嘅所謂才子,都犯咗同樣嘅低級錯誤,咁先至令人側目。有本地金牌填詞人,喺歌詞寫男人向女人求婚,竟然用咗「做我內子」。首詞仲有唔少其他騎呢地方,之前已經寫過,喺呢度就唔再提嘞。欺世盜名之人多如天上繁星,本來都冇乜特別。奇就奇在首詞竟然人人讚好,仲獲獎無數添。

咪住,諗諗吓,才子首詞可能真係冇問題,話唔定係我自己嘅理解能力唔掂喎!上面段新聞有句嘢好精警,「沒知識要有常識,沒常識要懂得閉嘴」,睇嚟小弟都係及早封筆為妙喇!

補充:圖中女子並非拙荊,實乃他人之賤內也!

Sankaber, Ethiopia

6 則留言:

  1. 話時話,我雖然睇唔少中國小說,你上面講嘅全部見識過,但要用起上嚟,都唔係即刻知道邊個打邊個咯!所以之前係微博有個笑話,英文一個「I」,俾埋個「Me」喇,但博大精深的中文單是講「我」,就多到無論!

    回覆刪除
  2. Coffee,
    哈哈,呢啲都未算難搞,中國人提到自己家人仲複雜呀!例如向外人提及自己父母兄弟,可以用家父、家母、家兄,但係就唔會用家弟,要用舍弟,相信唔係個個都搞得清囉!

    回覆刪除
  3. 咁,大S有冇稱自己老公做「賤外」呀?

    回覆刪除
  4. 佛爺:
    哈哈,以規格嚟講,賤外係正確架,不過就唔合乎男尊女卑嘅大原則嘞!所以女人對外人提及自己丈夫,謙都要謙得比較中性,例如用外子。如果要有啲古裝feel,就可以用我家相公或我家官人。

    回覆刪除
  5. hahaha, 若相中人係你賤內,就大鑊矣!

    回覆刪除
  6. laulong,
    哈哈,伊人女生男相,其外子果然大鑊!

    回覆刪除