2012年1月13日星期五

聽雨

少年聽雨歌樓上, 紅燭昏羅帳。 壯年聽雨客舟中, 江闊雲低斷雁叫西風。
而今聽雨僧廬下, 鬢已星星也。 悲歡離合總無情, 一任階前點滴到天明。

早幾日校長留言時引咗蔣捷嘅虞美人(聽雨)其中兩句,令我忽然諗起一位故人。

已經係九十幾年前嘅事,嗰時我仲好後生,得廿幾歲。有日同一個同事傾開偈,佢問我知唔知道蔣捷嘅聽雨,仲話呢首係佢最鍾意嘅詞。咁我當然係唔知啦,中學中文科冇教過嘅詩詞,有乜可能會知呢?再講,蔣捷又唔算好出名。換轉係李煜嘅詞,就算冇教過,我都識得兩三首囉。所以當時覺得好奇怪,唔明點解佢會識,佢細我兩三年,照理都唔會讀過呢首詞啫。

至於首詞本身,嗰時亦唔係太識欣賞,淨係覺得佢幾押韻。同係虞美人,當時梗係喜歡李煜嗰首啦。話時話,傷春悲秋嘅嘢,我到而家都鍾意架。

不過今日再睇番,先覺得蔣捷首虞美人都係咁正。喺文字方面,作者嘅功力絕對無容置疑。押韻唔在講,將上、中、下三字扣入少年、壯年、同老年,直頭巧妙到巔毫!而且寥寥數十字,就講出由少年到老年嘅心境變化,真係高呀!

最正係可以令人產生共鳴,當然啦,要好似我呢啲風燭殘年嘅老人家先體會到囉。少年留連酒廊聽歌、壯年返工途中喺天星小輪聽walkman、而家乜都睇化晒,匿喺板間房等Dr. Dylan播歌,我嘅歷程簡直同首詞講嘅如出一轍呀!

呢首詞同苦瓜(唔係陳奕迅首歌)有啲相似,都係上咗年紀先識欣賞。而家諗番又奇怪嘞,上面提及嗰位同事,當年都只係二十出頭,真係唔明佢點解會鍾意呢首詞。佢97前移咗民去加拿大,之後就冇再聯絡,近況係點我完全唔清楚。幾年前聽另一位舊同事講,話佢已經肥到隻豬咁,應該係生活得相當幸福。忽然又有個疑問,唔知佢而家仲係咪咁鍾意呢首詞呢?

Uluru, Australia

Uluru, Australia

Ngorongoro, Tanzania

Ngorongoro, Tanzania

8 則留言:

  1. 作者是否運用咗最後果句,暗喻自己前列腺有事呢?

    回覆刪除
  2. Ebenezer,
    哈哈,係腎虧呀,嗰時嘅人係唔知道前列腺呢樣嘢架!

    回覆刪除
  3. 又強說愁了!邊得嚟咁快活嘅風燭殘年,三、五、七週又去作深度旅行。

    回覆刪除
  4. Coffee,
    唉,就係因為年在桑榆,所以先趁著仲行得走得,盡量去多啲想去嘅地方囉!

    回覆刪除
  5. 我而家先識呢首詞,謝謝介紹。

    另,次次啲相都咁靚!

    回覆刪除
  6. 你去旅遊,多過專業導遊呀!嘻嘻!

    回覆刪除
  7. Arma,那些年那些人,是在 O&M 的日子嗎?

    呀,你啲相,雲影似幻,真係好靚!!

    回覆刪除
  8. SKII,
    哈哈,唔好咁客氣啦!

    佛爺:
    哈哈,使乜講!對於專業導遊嚟講,出團係工作,唔算旅遊囉!

    laulong,
    唔係O&M,係再之前嗰份工。至於O&M啲同事,根本就唔會講詩詞歌賦,講嫖賭飲吹就有份!

    回覆刪除