2011年12月10日星期六

茶匙問題

早排講開成年人每日唔應該攝取超過6克鹽,不過6克鹽究竟有幾多呢,相信好多人都未必會有呢個概念。本來想用比較形象化嘅方式講出嚟,所以就上網摷過,睇吓一茶匙鹽有幾多克。結果都係莫衷一是,因為人言人殊。而且再諗深一層,一茶匙即係幾多亦唔係人人都知,因為茶匙係一種標準容量(或體積)單位,絕對唔等同一般用嚟攪奶茶咖啡嗰啲匙羹。最後都係冇得偷懶,要用電子磅秤吓6克鹽有幾多。

雖然無功而回,不過就有意外收穫,俾我喺網上發現咗啲好有趣嘅嘢。有人喺「百度知道」問咗一條咁嘅問題:

二分之一、四分之一茶匙分别等于多少克?
一大勺、一小勺分别等于多少克?
问题补充:
上面提到的茶匙、大勺、小勺都是做西点时的标准用具


據我推測,提問者係喺食譜見到某啲以克計嘅材料用量,想知到點樣轉番做茶匙。不過咁樣問法,就真係好白痴囉。首先,茶匙係容量單位,根本就唔可以直接轉換成重量單位。如果我問一年有幾多呎,又會唔會有人識答呢?而且問完二分一茶匙等於幾多克,又再問埋四分一茶匙,根本就多此一舉。好似我問完你今年幾歲,又再問你舊年幾歲,你話係咪除褲放屁呢?

如果要條問題變得有意義,就一定要講明想量度嘅材料係乜。事實上,一茶匙粟粉同一茶匙白糖嘅重量已經爭好遠,唔講明根本冇得答。不過咁,網上能人異士多如天上繁星,再難答嘅問題都一樣會有人答得出。以下就係被推選嘅「最佳答案」:

1茶匙=6克
二分之一、四分之一茶匙分别等于3、1.5克
一大勺=30~40克
一小勺=15~20克

而另外亦有兩位網民提供咗答案:

1) 10克左右

2) 二分一茶匙大概2-3克左右
要看你茶匙有多大

睇完以上答案,真係令人啞然失笑。明明係唔合邏輯嘅問題,居然有人可以正經八百咁回答,都唔到你唔服囉。咪以為上述例子只係單一事件,事實上,類似嘅問題同回覆喺網上簡直多不勝數。又咪以為淨係大陸人先會咁白痴,其實台灣網站一樣有啲咁嘅嘢。更甚嘅係,連英語人都有呢啲白痴嘢,簡直顛覆晒一般東方人對西方人嘅睇法。唔信?以下係喺「Yahoo! Answers」揾到嘅:

How many grams = 1 tea spoon?

Best Answer - Chosen by Voters
a little bit under 5

Other Answers (8)

1) depends on the substance. Grams are weight, a teaspoon is volume.
A teaspoon of lead would weigh more than a teaspoon of baking soda, so the figures below are debunked.

2) Yeah it depends what you're measuring :)

3) well, not everything weights the same......

4) 1 teaspoon = about 5 millilitre ( ml ) = 5 grams ( g )

5) it is 5mls or 5grams

6) 5grms=1tsp

7) more precisely, 4.745 grams in a teaspoon

8) 1 teaspoon = 4.74 grams

真係好奇怪,我地嗰代就話有文盲啫,而家呢代教育普及,有乜理由連啲咁基本嘅概念都搞唔清呢?!講真,識得上網嘅都冇可能係文盲啦。當然啦,單憑呢啲網上發現就話而家嘅人好白痴,又似乎係武斷咗啲。其實今次提到嘅只係一啲佐證啫,而家啲人有幾白痴,以前都講過好多啦。最近就喺拙blog提到某專欄作家(陳X姿)同某法律達人(張X明),指出佢地欠缺邏輯思維,理據處處犯駁,連基本概念都混淆不清。講真,以上述人士嘅社會地位同學養,我都唔相信佢地會白痴得咁緊要。據我估計,佢地發表啲咁反智嘅言論,都係為咗遷就啲target audience嘅水平啫。又好似「就係唔幫襯地產商」嗰個光頭仔,竟然都會有大把粉屎,咁就證明咗呢個世界有幾反智啦!話時話,呢件就絕對冇花冇假,真係白痴嘞!

6 則留言:

  1. 男女真係大不同,我睇你寫嗰啲數據,睇下睇下入唔到腦了:P

    回覆刪除
  2. Coffee,
    哈哈,唔使理嗰啲數據架,總之有數字嘅都係答錯!

    回覆刪除
  3. 陳色支之流之所以有市場,皆因有戇居友以為重量等於容量!

    回覆刪除
  4. 等緊你做完實驗,話個結果我知。

    回覆刪除
  5. 一茶匙計唔計埋堆起嘅部分,還是要用刀掃去推起部分?

    好 fuzzy 咯!

    回覆刪除
  6. 佛爺:
    係囉,啲友明明霸道到無倫,有佢講冇人講,都敢話自己熱愛民主,以為重量等於容量真係好正常喎!

    Ebenezer,
    哈哈,我自認懶到出汁架,實驗呢家嘢真係咪搞囉!

    laulong,
    有種講法話冧高嘅先係一茶匙,平羹口就係半茶匙,真係好混亂囉!

    回覆刪除