2010年8月31日星期二

二十八個半

琴晚睇新聞,話臨時最低工資委員會已經就建議最低工資水平達成共識。雖然發言人唔肯講係幾多,不過有消息話係介乎28到29蚊之間。

唔係事後孔明,我一早就估係28蚊啦,使乜搞咁多啫!資方話唔可以高過24,勞方又話企硬33,分歧真係好大。其實世界上邊有企硬呢回事?!兩個數字加埋除二等如28.5,唔要個零頭就係28。而且香港人好鍾意28,貪佢諧音易發,好意頭。

其實應唔應該就最低工資立法,我當然有自己嘅睇法,但係我唔敢講,驚會俾人打。而家有個數字出咗嚟都好,起碼唔使日嘈夜嘈,樂得耳根清靜。最頂唔順係成日聽到人鬧僱主無良,係吸血鬼。你諗吓,如果20蚊一粒鐘嘅工都大把人爭,佢地做乜要用33蚊嚟請人?香港係一個自由經濟體系,工資同商品價格都係由供求關係決定,唔係話商人想幾多就幾多。而且作為牟利機構,佢地想賺到盡又有乜唔啱?

又講返轉頭,最低工資亦都唔係乜洪水猛獸,睇吓定喺邊個水平啦。觸發結業潮云云,真係靠嚇。無可否認,可能有效率低、缺乏競爭力嘅中小企會執笠。呢個係自由商業社會嘅正常現象,經自我調節,好快就會去返平衡狀態。喺電視新聞裏面,有酒樓發言人話實行最低工資後會加價。呢個講法好合理,絕對可以預見。但係茶客就話酒樓唔應該將增加嘅成本轉嫁俾消費者,應該由企業自己承擔。真係唔明人嘅思維,唔通人地蝕本都要為你提供飲食,你當人地係善堂咩!如果你覺得貴,咪唔好幫襯佢囉。

至於最低工資點先算係合理水平,有意見話唔應該低過攞綜援。呢點我又同意喎,如果每日做足十粒鐘仲得少過攞綜援,捱得咁辛苦究竟為乜?不過呢樣係相對嘅,你話係而家人工太低又得,話係綜援太高(或者俾得太濫)都得。我就唔敢講嘞,費事又俾人打。

我唔係喺度講風涼話,更加唔係唔知民生疾苦。其實我細個時屋企都好窮,而且當時基本上係冇社會福利,生活條件比而家受綜援網保護嘅人仲要差好多。唔只玩具都冇多件,衫都係執親戚唔要嘅舊。放學之後要幫手穿膠花,學彈琴同埋學畫畫之類嘅興趣活動真係諗都唔敢諗。講真,我最有資格抱怨,因為呢都唔係我揀嘅。但係我冇,因為我明白一味埋怨係唔會令生活得到改善。

凡事總有因果,唔係所有都係政府或者社會嘅錯。低薪勞工問題嘅癥結,係人口結構同產業結構嚴重失衡。希望嗰有識之士可以喺呢方面做吓,而唔係獨沽一味幫草根階層爭取福利。至於點解會有咁嘅失衡情況我就唔知嘞,只係覺得呢個係死症,冇計。不過咁,如果一個普通市民都諗得掂,仲要班高官同尊貴嘅議員嚟做乜?

2 則留言:

  1. >>我細個時屋企都好窮,而且當時基本上係冇社會福利,生活條件比而家受綜援網保護嘅人仲要差好多。唔只玩具都冇多件,衫都係執親戚唔要嘅舊。放學之後要幫手穿膠花,學彈琴同埋學畫畫之類嘅興趣活動真係諗都唔敢諗...

    Armadillo, 我同你一樣,但我反而唔覺得那年頭對小孩子是缺陷,我甚至感恩貧窮讓我活出了動力,視野,反思,同倩與關懷。我是生於憂患,我就是怕現在的小孩子死於安樂。

    回覆刪除
  2. laulong,

    時下家長對於管教仔女都好兩極化,一係就過分呵護,一係就不聞不問,真係唔知點收科!

    回覆刪除