2014年9月1日星期一

100年,兩次世界大戰(下)

一戰過咗100年,地球仍然唔係安全嘅地方。今日,雖然再爆發世界大戰嘅機會微乎其微,不過地緣紛爭就從無間斷。敘利亞未亂完,隔籬伊拉克又爆發內戰。仲無啦啦爆咗個伊拉克和阿凡達伊斯蘭國出嚟,將國際恐怖主義推向另一巔峰。遠少少,以色列同哈馬斯亦喺加沙打到飛起。聽聞雙方啱啱傾掂數停火,不過「和平」狀態可以維持幾耐就真係天曉得嘞。再遠少少,烏克蘭局勢都唔太樂觀。早排仲有隻馬航客機喺烏克蘭東部被擊落添,真係死得人多囉。啲人係要打生打死,本來唔關我地呢啲第三世界人民事,但係搞到累埋街坊就唔好啦。差啲講漏咗,非洲仲有個名為博科性地嘅神聖組織。班友專門強搶年輕貌美嘅異教徒女子,聖戰性戰同時進行。

人類好鬥而且鍾愛使用暴力,應該係天性使然。其實唔使講到咁遠,就算喺公認為福地嘅香港,都有好多人覺得安樂日子過得太冇意義。啲友飽暖思暴力,係要搞到香港立立亂先有滿足感。喺垃圾會掟吓嘢當然唔夠皮,班大帝仲要強佔核心商業區,嚟個肉石俱焚一鑊熟。

人類好鬥已經係不爭嘅事實,不過有啲人硬係鍾意用搞破壞嘅方式嚟體現好鬥精神,咁就真係自己攞嚟衰嘞。好似泰國嘅紅黃衫軍之爭,根本就係置國民整體利益於不顧。結果好啦,搞到俾軍人乘機奪權嘞。原本泰國嘅民主制度係咪合乎國際標準我唔知,但係而家軍人掌權就肯定全無民主可言攞。你都咪話,可能咁樣至係皆大歡喜嘅結局,因為對於紅黃衫軍嚟講,一拍兩散有乜所謂,最緊要係唔可以俾對方得勢。

話時話,其實想鬥餐死嘅都唔一定要搞破壞啫,聰明人就會將佢地嘅好鬥精神發揮得有益有建設性,最近打完嘅世界杯就係一個好例子嘞。世界杯係足球界嘅世界大戰,雖然唔用真槍實彈,不過激烈程度就同真係打仗差唔多。而且就算冇份參與,啲人一樣會全情投入。以香港人為例,關心世界杯肯定多過伊拉克內戰或者以巴互片囉。

話世界杯有益有建設性,可以分開幾方面睇。首先,對於主辦國家,呢個係展示國家軟實力同推廣國家形象嘅好機會,相關行業(例如旅遊業)亦會大有得益。雖然巴西今次搞得唔好,但係如果佢地肯痛定思痛,咁都未嘗唔係一個好開始。其次,對於某啲行業,世界杯亦帶嚟可觀嘅收入。又以香港為例,開賭嘅當然唔使講,連酒吧茶仔都多咗好多生意囉。最後,對於廣大球迷嚟講,世界杯亦提供咗一個宣洩渠道。平日累積埋嘅怨氣睇波時可以一鑊過爆晒出嚟,唔使谷到心理不平衡,要周圍搞破壞發洩。

講真,本人對足球絕對冇研究之至,今屆世界杯一場都冇睇。不過有單新聞我都知,某哨牙蘇喺賽事中竟然咬咗對方球員一嘢,結果被罰停賽。喺球場上使用暴力絕唔少見,但係咁樣出口傷人就真係罕有嘞,聽講話條友仲有前科添。

自從人類由馬騮進化到甩咗條尾,把口除咗食嘢就係鬧人,邊仲會用嚟咬人架。哨牙蘇單嘢只有一個合理解釋,就係返祖現象。人類好鬥而且鍾愛使用暴力,極可能係因為基因中仍然殘留某啲野獸特質囉。哈哈,唔知我分析得夠唔夠科學呢?

Maracana Stadium, Rio de Janeiro, Brazil

Maracana Stadium, Rio de Janeiro, Brazil

Maracana Stadium, Rio de Janeiro, Brazil

Pele's footprints, Maracana Stadium, Rio de Janeiro, Brazil

6 則留言:

  1. 哇,去埋南美,你真係疊水又有時間!

    鬥,係潛藏個咯,連爭仔爭女都一樣,所以只有佛、道最與世無爭,阿彌陀佛!

    回覆刪除
  2. laulong,
    爭女爭到打生打死(有時真係會搞出獸命),喺動物界係好常見嘅事,可見人類仍然保留住某啲禽獸特質!至於話佛道與世無爭,咁我就有啲保留嘞。武俠小說都講過唔少啦,啲人爭做方丈或掌門人,一樣係無所不用其極囉!

    回覆刪除
  3. Arm:

    飽暖思「獸」慾.香港有班粉腸,太過飽暖,就變哨牙蘇,要亂咬人囉。嘻嘻!

    回覆刪除
  4. 佛爺:
    哈哈,點止亂咬人呀,話唔定過多幾代,有部分人會逆進化到生番條尾出嚟添!

    回覆刪除
  5. 第二張影得好靚呀!點影到架?

    回覆刪除
  6. Coffee,
    哈哈,呢個效果係執出嚟嘅囉!張相執咗幾年先執到咁樣架!

    回覆刪除