2014年1月15日星期三

日暗月殘

致編採部主事者:

本人為貴報長期讀者,素喜貴報作風務實、立場持平、編採嚴謹。唯貴報近年漸有偏離當初辦報方針之勢,尤以副刊為甚。現今之副刊版,非但聲音一元化,且文章質素良莠不齊,劣品屢現。猶如目睹親友走入歧途,本人深感痛惜!

舉一實例,貴報副刊D5版於本月九日刊登關麗珊女士題為「紫心和黑心」之文章。此等「大紀元式」文字竟現明報,實令本人錯愕萬分!

文章敘述作者於本地超市購得大陸生產之紫心番薯,唯烹調時發現顏色有異,遂認定為經染色之黑心食品。作者指出該等番薯於超市「長賣長有」,更以「毒藥」及「劇毒」等字眼形容「染料」之顏色。

染色紫心番薯並非新鮮事物,早於數年前已傳遍坊間,致使食安中心作出跟進,並發表報告,內容(節錄)如下:

「就市面懷疑有紫心番薯及黃花魚被添加入染色料一事,食環署己採取特別行動巡查全港多個零售地點,包括各街市攤檔,並抽取了多個紫心番薯和黃花魚樣本化驗。

化驗結果顯示所有的紫心番薯都含有一種名為「花青素」的紫色色素。花青素是一種天然色素,存在於紫心番薯中,並無證據顯示番薯內的色素是外來添加的。其實,「花青素」還自然存在於多種供食用的水果及蔬菜中,例如紫心番薯、葡萄、紅椰菜和漿果,一般的食用對人體無害。處理紫心番薯時出現色滲問題,只是自然現象,在蔬果類食物中十分普遍,不用擔心。」

作者之無知實令人震驚不已,且未經查證即認定所購之番薯乃黑心食品並於專欄發表,其輕率態度更絕不可取。食品安全乃港人極度關注之議題,超市長期售賣大陸生產之黑心食品,政府監管當局竟懵然不知,此乃何等嚴重之指控!正值本港反中、反政府、反霸權情緒高漲之際,此文自能吸引讀者,唯其為害亦更深。

此外,文章亦存若干疑點。首先,作者認定番薯之紫色乃來自「劇毒」般恐怖之染料,唯仍繼續食用,實有悖於常理。再者,購得黑心食品,作者竟不向有關當局舉報,反而選擇於專欄「揭發」。此舉實令人費解,難道作者不欲將無良商人繩之於法?本人無意猜測此文之描述是否真確、或作者是否別有用心。唯肯定者,此文乃公民教育之反面教材。

此等譁眾取寵、蹟近造謠抹黑之文章,貴報竟予以採納,實令人極度失望。由於文章並未提及有關生產商及超市之名,貴報及作者均得以避開法律責任,唯社會責任竟可置諸不顧?雖曰謠言止於智者,唯文章刊登於號稱「公信第一」之報章,「可信度」自有別於一般網上訛傳。若有讀者受文章誤導,貴報編採部實難辭其咎!

譁眾取寵之伎倆,眾多本地中文報章早已優為之。貴報若跟風,實為「以己之短攻人之長」,非但徒勞,更無異自毀長城,置貴報引以為傲之「公信力」於不顧。望貴報能秉承往昔務實、持平、嚴謹之作風,以「是其是非其非」之態度進行編採,並多容納不同聲音。貴報重奪「公信第一」之銜,實乃本人樂見之事。

最後,煩請轉寄此信予關麗珊女士。謝謝!

明報長期讀者



以上係本人拼盡九牛二虎之力寫嘅投訴信,啱啱寄咗出去。

日月報立場近年越嚟越偏頗,尤其是副刊,直頭俾啲民主聖鬥士攻佔晒。班友日日喺度大放厥詞,真係睇到眼火爆。早兩日講開有個低B婆娘喺日月報副刊造謠,本人勁鏟之餘,仲話考慮緊寫信去投訴添。其實只係齋噏嘅啫,寫信咁麻煩,如果真係要寫,幾年前已經寫咗啦。點知有網友留言話支持我去信投訴,搞到騎虎難下添,唯有頂硬上啦。今次真係頭痕嘞,用口語鬧人我就叻啫,要正正經經寫投訴信,識鬼咩!

Jodhpur, India

Jaisalmer, India

9 則留言:

  1. 日月報班編採同佢地認同嘅寫狗根本就係越權僭盜,只係想維持現有的利益群帶,披上編採自由的垃圾行為而已。

    回覆刪除
  2. 日月報班編採同佢地認同嘅寫狗根本就係越權僭盜,只係想維持現有的利益裙帶,披上編採自由的垃圾行為而已。

    回覆刪除
  3. laulong,
    所以班友最怕換老總,因為佢地就算點冇腦,都仲知道乜嘢叫做「一朝天子一朝臣」。

    回覆刪除
  4. 嘩!我仲以為睇咗啲宋、明理學㖭,乜咁文質彬彬?頂唔順!

    不過就真喺講得好啱,報紙副刊喺重娛樂嘅,唔喺用來譁眾取寵,做搞屎棍。

    明報更換老總,才會有明天。

    回覆刪除
  5. 佛爺:
    哈哈,有冇咁誇張呀,我都唔係寫文言文!講真,我都希望日月報新老總上場,可以掃走晒嗰班垃圾。

    回覆刪除
  6. 嘩寫得真好啊,就睇吓呢位五穀不分嘅小姐會唔會回應喇。

    回覆刪除
  7. 無得頂,警世之作!
    「本港反中、反政府、反霸權情緒高漲之際,此文自能吸引讀者」呢句可能係而家傳媒編採指引,奇就奇在好多香港人又鍾意睇。真係奇怪。

    回覆刪除
  8. 寫得好呀,大快人心!一聲一句話人有毒,但又照食!?又話人長期賣有毒蕃薯!點解搵個咁無常識的人嚟寫文,仲列入通識教育!

    回覆刪除
  9. eric,
    多謝支持!哈哈,欲知後事如何,請看下回分解!

    奕山:
    多謝支持!哈哈,因為香港人頭腦簡單囉!頭腦簡單嘅人通常會比較快樂,不過唔知點解香港嘅快樂指數竟然會咁低,我就覺得呢樣先最奇怪!

    Coffee,
    多謝支持!正如校長所言,呢啲咁嘅「作家」可能因為裙帶關係先可以喺日月報寫嘢,問題應該係出喺副刊編採部阿頭度囉!

    回覆刪除