2013年10月1日星期二

十評香港人之三:誠實排行榜

聲明:文中提及之「香港人」乃指部分香港人,本人絕無以偏概全之意。雖無確實數據支持,唯本人相信此等「香港人」絕非極少數。

啱啱先睇番早幾日報紙,又發現一單都幾有趣嘅花邊新聞。話說《讀者文摘》喺全球16個城市做咗個跌錢測試,睇吓有幾多人拾金不昧,然後整咗個「誠實排行榜」出嚟。個測試好簡單,喺鬧市地下留低總共12個內有折合港弊$370現金同埋失主聯絡資料嘅銀包,再統計番有幾多執到銀包嘅人會聯絡失主。接受測試嘅城市分別係:
 阿姆斯特丹(荷蘭)
 柏林(德國)
 孟買(印度)
 布加勒斯特(羅馬尼亞)
 布達佩斯(匈牙利)
 赫爾辛基(芬蘭)
 里斯本(葡萄牙)
 倫敦(英國)
 盧布爾雅那(斯洛文尼亞)
 馬德里(西班牙)
 莫斯科(俄羅斯)
 紐約(美國)
 布拉格(捷克)
 里約熱內盧(巴西)
 華沙(波蘭)
 蘇黎世(瑞士)

如果係我就唔會搞啲咁無聊嘅嘢嘞,唔使測試都知,最誠實頭3位梗係紐約、倫敦、同蘇黎世啦。美國係舉世公認嘅正義代表,國民質素當然無容置疑。英國人出晒名有紳士風度,斷估都唔會cheap到將人地嘅失物據為己有啩。而瑞士係富翁天堂,啲人根本唔會稀罕嗰區區幾百蚊囉。

要估包尾3位亦絕無難度,唔使審,一定係孟買、里約熱內盧、同莫斯科。論貪錢程度,印度人比中國人更甚,如果佢地認咗第二,恐怕只有猶太人敢認第一。南美諸國亂到七彩,里約更係惡名遠播,誠實當然冇佢份啦。莫斯科治安都好差,本人仲可以做見證添。我地成團人浩浩蕩蕩,喺大街大巷竟然會有人走埋嚟搶嘢,都咪話唔得人驚囉。

相信好多香港人都係咁諗,以人民質素而言,北美同西北歐肯定位居世界前列。跟住輪到南歐、東歐,然後係亞太、中東,包尾嘅實係南美、南亞、同非洲。當中亦有個別例外,好似澳紐同日本,普遍認為可以同歐美睇齊。講穿其實好簡單,一般人會將膚色深淺同經濟發展程度作為人民質素嘅指標。

我地又睇吓嗰個跌錢測試,結果究竟係咪符合一般預期呢?

根據嗰篇報導,排行榜首位係赫爾辛基。呢個賽果都唔算意外,因為北歐人一向都係擔屎唔偷食。而倫敦只係喺中游位置,咁就令人有啲失望嘞。最跌眼鏡嘅係蘇黎世,竟然名列尾四。忽然明白,地靈唔表示人傑,發財唔一定立品囉。更估佢唔到嘅都仲有,孟買居然排第二,只係輸咗個馬鼻俾赫爾辛基。對於呢個結果,本人用咗半粒鐘都諗唔到合理解釋,咁唯有不予置評啦。

除咗部分賽果令人意外,本人亦有啲唔明,作為一個國際大都會,點解香港會冇份測試呢?唔通經過16年「大陸化」,香港已經從西人嘅視野消失咗?

點都好啦,香港做咗滄海遺豬,始終令人有啲心癢癢。自問非一般無聊,又等我估吓如果喺香港進行呢個測試,結果會係點先。

我估香港嘅交還數目會係1,同里斯本並列倒數第一。本人絕對唔係無的放矢,呢個估算係有實際數據支持架。本人試過N次唔見銀包、電話、同公事包,多數都係飲到貓晒留低咗喺的士,結果只有一次攞得番。我班豬朋酒友都有唔少類似經驗,尤其是唔見電話,尋回率基本上係0囉。

話香港人質素普遍有幾高,其實只係班政棍投其所好,氹啲無知細路啫。難得啲人又咁冇自知之明,連咁嘅謊言都信到十足。真係好希望《讀者文摘》可以喺香港搞一次跌錢測試,等香港人認清自己嘅真面目。

越諗越唔順,香港冇理由冇份啫,即管喺網上摷吓,果然有料到。根據星島日報一篇題為「港人拾金不昧排尾二」嘅報導,原來《讀者文摘》喺香港都曾經做過類似測試。以下係節錄自有關報導:

「原來在香港丟掉一個銀包﹐只有三成機會可失而復得﹐機會率竟低致十四個國家或地區中的倒數第二﹗」

「原來一向視香港為競爭對手的新加坡﹐該國國民的誠實度﹐亦是香港人拍馬都追唔上﹐在新加坡遺失錢包﹐歸回率竟可高達90﹪﹐比香港高出兩倍。」

「總括來講﹐北歐人最誠實﹐美國、加拿大、澳洲、印度人的銀包歸回率也接近七成﹐算是誠實的國家。在亞洲﹐除新加坡外﹐日本、韓國人的表現也不俗。」


原來兩次測試嘅結果非常吻合,都係北歐人最誠實,而印度人亦相當唔錯。至於香港排尾二,亦係本人意料之中。不過歸還率有三成咁高,我就有啲意外嘞。哈哈,如果香港人睇到呢篇報導,唔知佢地又會有乜反應呢?

呢樣我就估到嘞,香港人一定會話而家通街都係「自由人」,啲銀包梗係俾佢地執晒。香港人更會趁勢反擊,批評「強國人」唔止搞到香港亂七八糟,仲影響埋香港嘅國際聲譽添。當香港人知道單新聞其實係2001年嘅舊料,嗰時根本未有自由行,佢地就會即刻改口,話拾遺不報嘅全部都係由大陸落嚟嘅劣質新移民囉。

咪當本人吹水唔抹嘴,其實以上推論係參考香港人喺思辨模式,再經精密分析所得出嘅結果。話「香港人」唔係「中國人」、連「X你老母」都唔算係粗口、用暴力手段阻止異見者發言竟然可以講成係民主公義嘅體現,香港人仲有乜嘢會噏唔出呢?!冇錯,香港人就係咁架嘞,明明邏輯思維欠奉又要強詞奪理,到詞窮理屈就顛倒黑白、指鹿為馬,咁唔係自欺欺人係乜?!香港人連對自己都唔誠實,喺「誠實排行榜」唔使包尾都冇天理啦!

誠實排行榜

Red-light District, Amsterdam, Netherlands

Berlin Wall, Berlin, Germany

Parliament House, Budapest, Hungary

Sibelius Park, Helsinki, Finland

Lisbon, Portugal

London Tower, London, UK

Ljubljana, Slovenia

Madrid, Spain

Cosmonauts Obelisk, Moscow, Russia

New York, USA

Old Town Square, Prague, Czech Republic

Rio de Janeiro, Brazil

Old Town Square, Warsaw, Poland

10 則留言:

  1. 起初以為你依次序貼上國家的照片,好靚呀!

    回覆刪除
  2. Coffee,
    其實次序係有嘅,係跟各城市嘅英文名排囉。當中有三個城市(孟買、布加勒斯特、蘇黎世)冇去過,所以冇相。

    回覆刪除
  3. 香港最多古惑仔,有D道理嘅就大聲夾悪架喇,冇道理嘅,就打橫折曲囉,咩呀?!

    回覆刪除
  4. 我搭飛機最怕遇上香港旅行團,嘈到拆樓咁!

    回覆刪除
  5. "擔屎唔偷食"呢個形容我一向都唔喺好明,既然喺屎梗係唔會偷食㗎啦。如果喺擔鮑參翅肚就話遮。

    回覆刪除
  6. Ebenezer,
    哈哈,政壇嗰啲先係古惑仔,人嗌佢又跟住嗌嗰啲係on9仔囉!

    佛爺:
    哈哈,何止飛機呀,香港人喺餐廳、戲院、醫院、甚至殯儀館都係嘈到拆天架啦!

    eric,
    「擔屎唔偷食」帶有調侃成分,指人老實而唔識變通。既然係戲謔之詞,字面意思合唔合理都無需深究囉。

    回覆刪除
  7. 哇,好靚的照,尤其係 ...... XDDD

    柏楊應該寫:醜陋的香港人

    回覆刪除
  8. laulong,
    哈哈,荷蘭鳳姐雖然徐娘半老,不過風韻猶存,真係幾養眼架!反觀醜陋嘅香港人,好似魚弱微、何獸蘭、陳老太、毛姑姑、林老屍之流,就簡直係污染市容囉!

    回覆刪除
  9. 您係阿姆斯特丹紅燈區偷影,哈哈!我冇影到呀,失策!



    回覆刪除
  10. Jessica,
    哈哈,其實都唔算偷,係隔咗條運河,無意中影到對岸啫!

    回覆刪除