2012年6月7日星期四

逃學威蟲

我知有啲人睇報紙淨係留意頭版嘅大單嘢,對啲細細段嘅花邊新聞不屑一顧。我就啱啱相反,覺得啲中港大事真係睇到人好悶,而啲花邊新聞有時都幾得意,往往仲小中見大、發人深思添。早兩日喺明報就睇到單咁嘅嘢:

奧巴馬代撰請假信

男童曠課聽演講

【明報專訊】美國一名小學五年級男生,為聽總統奧巴馬演講而曠課。但他不用擔心如何向老師解釋,因為奧巴馬已為他親自撰寫請假信,「特赦」他逃學一天。

老師原諒男童

11歲的沙利文(Tyler Sullivan)上周五特地曠課,跟隨身為退伍軍人的父親到明尼蘇達州一工廠,聽奧巴馬演說。他說:「我當時就坐在首排貴賓席,我很興奮。我走上前跟奧巴馬握手並說聲『你好!』,他笑對我說:『你肯定是曠課吧!』」奧巴馬其後叫人拿來印有白宮標誌的紙和筆,為沙利文寫請假信——「阿克森(Ackerson)老師,請原諒沙利文,他和我一起」,並附上親筆簽名。

沙利文把奧巴馬的親筆請假信用相架鑲起,準備今天帶回校炫耀一下,並給阿克森老師看,「讓他明白我上周五缺課的原因」。

每日郵報


報導冇提到美國人對單嘢嘅反應係點,不過以我推測,應該係讚多彈少囉。我又無聊到上網摷吓,果然不出所料,大部分評語都係正面嘅,主要係話單嘢好溫情同奧巴馬夠親民。咁都有少數踩嘅,不過就冇乜點子可言,相信係共和黨粉屎所為。唔知有幾多香港人留意過呢單新聞,如果有嘅話,佢地又會點睇呢?我估反應都係同啲美國人一樣,以叫好居多。無疑,以公關角度嚟睇,奧巴馬的確係做得好漂亮。不過又有冇人發覺,其實故事背後仲有好多值得思考嘅地方呢?

每個人都有自己嘅本份,按各人唔同位置,都有應該做同唔應該做嘅嘢。咁11歲嘅細路應該做乜呢?我可以好肯定咁講,係返學,而絕對唔係逃學去聽總統演講!一來,返學係個細路要遵守嘅紀律。而且,以佢嘅年紀,總統嘅演講亦冇可能聽得明。咁點解做老豆嘅,要帶個思維根本未成熟到可以理解政治嘅細路去聽奧巴馬演講呢?之唔係因為香港人成日掛喺嘴邊嘅「薪火相傳」囉,自己係民主黨粉屎,就想個仔都係一樣。就好似香港各大小示威遊行,都有家長鍾意帶埋啲仔女參加,話係「公民教育」喎。但係佢地有冇諗過,究竟班細路從中可以學到啲乜呢?班豆釘淨係見到啲大人喺度抬棺材、撒溪錢、掟飯盒、爬鐵馬,當然覺得好過癮啦。至於佢地明唔明白班大人做呢啲嘢背後嘅理念,咁就真係天曉得嘞。班大人根本就冇俾過機會啲細路自由選擇,究竟咁又算唔算違反人權呢?

至於奧巴馬,雖然人人讚好,不過我對佢嘅做法就真係不敢苟同嘞。試想吓,如果華仔發現有小粉屎因出席佢嘅簽名會而逃學,佢會點做呢?我相信一定唔會係幫個細路寫信求情囉。如果係華仔都仲好啲,因為就算佢親筆寫求情信,阿sir都唔會感到有任何壓力。而總統嘅求情信就唔同嘞,會俾人覺得
以大壓小,有干預阿sir處理事件之嫌。可能有人會話,喺美國呢啲有真民主嘅地方,阿sir完全可以唔賣總統帳。不過實際上又會係點呢?唔理奧巴馬有冇干預嘅意圖,都一樣會造成干預嘅後果。如果阿sir係民主黨粉屎,當然會賣總統帳。就算係共和黨粉屎,亦唔敢唔賣,否則隨時會俾人亂扣帽子,話阿sir因為政見問題攞個學生嚟開刀。指鹿為馬、借題發揮嘅人,真係無處不在囉。

單嘢表面上睇嚟係一個平凡小學生嘅灰姑娘式奇遇,既得意又溫馨。主角得到總統嘅親筆簽名信,開心到將封信用相架鑲起,要攞返學校威俾啲同學仔睇。本來可以令人開心嘅都係好事,不過又有冇人諗過,單嘢對當事人,甚或其他細路,會有啲乜嘢影響同啟示呢?影響好肯定,個細路會成為民主黨嘅鐵粉。至於啟示,就係佢會明白到,只要有猛人撐腰,就算做錯嘢都唔使受罰。好明顯,咁係違反咗文明社會嘅核心價值。不過呢樣的確係現實世界運作嘅潛規則,俾班細路早啲認識,又真係有百利而無一害喎。

究竟奧巴馬係咪做咗一個錯誤示範,就留番俾大家自己判斷嘞!

Millipede, Great Zimbabwe, Zimbabwe

7 則留言:

  1. haha, 我小學時叫老豆幫我寫手冊告假,其實同一個同學仔去修頓睇中國乒乓球隊表演,哇,精彩到呢!

    睇奥巴馬?虛榮居多咯!

    回覆刪除
  2. 哈哈,逃學去睇莊則棟,真係逃都逃得健康過人!

    回覆刪除
  3. 哎吔!咁啱今日同個朋友傾計,家中三兒子一女兒,阿爸錫個女錫到不得了,阿女讀了一年幼稚園,開始久唔久唔想返學,阿女今日同阿爸講︰爸爸,我好愛你呀,我想陪著你。然後個阿爸幫阿女告假,跟佢返公司 (自己係老闆)!

    回覆刪除
  4. Coffee,
    讀緊幼稚園,唔返一兩日學當然冇問題。不過縱成咁,睇怕再大啲會好難教囉!

    回覆刪除
  5. 這些根本就是為了大選的形象塑造。

    回覆刪除
  6. 睇完真係O左咀,總統鼓勵一個11歲既小朋友逃學… 我真係唔認為係對的…

    回覆刪除
  7. 佛爺:
    哈哈,真係有陰謀論者質疑,單嘢根本就係一場有預謀嘅政治騷!咁又係喎,點解一個退伍軍人同佢個仔會被安排坐喺最前嘅貴賓席,係咪要特登製造個細路同總統嘅溫情邂逅呢?

    菲菲:
    歡迎光臨!咁就證明好多美國人都係只睇表象,而忽略咗事物內裏嘅性質。

    回覆刪除