2014年1月25日星期六

當大學雞遇上超難小一入學題

上回講到一條超難「小一入學題」,後來證實原來係網民惡搞,只可以話得啖笑。不過揾資料時就發現咗另一單嘢,雖然係2012年舊料,都想攞嚟同大家分享吓。

話說有報紙做咗個專題,蒐集咗11條「超難」小一面試題(見下圖),再揾20隻大學雞試做,發現最深嗰題只得一隻答啱。都係嗰句,如果想知道自己有冇小一入學程度,咁就唔好睇埋落去住,試吓識唔識做先啦!

講真,以我地嗰代嘅標準嚟講,呢啲題目又的確係超難。尤其是我呢啲鄉下仔,五六歲嗰時根本就同一舊飯冇分別,咁嘅試題肯定一條都唔識答囉。好彩嗰時間小學冇入學試,話知你係蘿底橙定地底泥都照收,所以本人先有書讀咋。

雖然話時代已經唔同咗,而家啲細路都不知幾精靈,呢啲試題難唔難得到佢地都仲係好難講。不過連大學雞都唔識答就真係誇張咗啲,等我呢個ex-大學生都試吓先。

8, 10, 11, 12中,哪一個數字是不同的?為甚麼?(全部答對)
8或11都得,呢條冇乜難度。

哥哥有6粒糖,弟弟生日送給他2粒糖,媽媽之後再送5粒糖給哥哥,問哥哥有多少粒糖?(3隻答錯)
咁簡單嘅加減數,竟然都有3隻大學雞答錯?!其實呢條連我自己都答唔到,因為題目本身就有ambiguity。究竟「弟弟生日送給他2粒糖」係指弟弟送咗2粒糖俾哥哥,定係哥哥送咗2粒糖俾弟弟呢?

鉛筆4元,間尺7元,橡皮膠5元,你有10元,可以一起買哪兩種?(全部答對)
如果咁都答得錯,唔止冇天理,直頭係冇人性添啦!

如果你媽媽給你10顆糖,2張糖紙可以換1顆糖,間最後你最多可以吃多少顆糖?(19隻答錯)
正確答案係19粒。20隻大學雞只得1隻答啱,除咗話「世風日下,人心不古」,真係唔知可以點講嘞。等我仲以為而家呢代好古惑添,估唔到啲大學雞竟然會咁老實,簡直係擔屎唔識轉膊囉!換番嚟嘅糖都有糖紙,可以再用嚟換糖,冇乜理由會諗唔到呀!

_RASS,可否加一個英文字,變成一個你認識的字?(4隻答錯)
呢條題目都有4隻大學雞答錯,又真係好奇怪吓。相信標準答案係「BRASS」或「GRASS」,尤其是「GRASS」呢個字咁淺,讀到大學冇理由會唔識啫。不過咁,本人一樣「答錯」呢題,因為我嘅答案係「HARASS」或「EMBARRASS」。條題目問「可否加一個英文字」,而「B」同「G」都只係英文字母,根本唔算英文字。本人答案就唔同嘞,「HA」同「EMBAR」分別都有意思,而且可以喺字典查到,絕對符合題目要求。哈哈,唔知嗰4隻答錯(或唔識答)嘅大學雞,係咪都因為正確理解題目反而答唔到呢?

Kid, could you share with me what is your favorite animal ?(1隻答錯)
呢條問題對幼稚雞嚟講可能深咗啲,不過大學雞冇可能唔識答囉!哈哈,如果中二都未識齊26個英文字母,咁上到大學唔識答呢條問題都好正常啫!呢啲都係無謂深究嘞,我反而想講吓條題目本身。香港人念念不忘事頭婆恩典,對前朝風物更係推崇備至。有人甚至高舉龍獅旗闖入駐港解放軍總部,冒死爭取香港逆向回歸添。不過條題目竟然用咗「favorite」呢個美式串法,而唔係英式嘅「favourite」,咁會唔會太傷害香港人嘅感情呢?仲有,「could you share with me what is your favorite animal」喺文法上有冇問題呢?作為學校出嘅試題,係咪用「could you share with me what your favorite animal is」會比較好呢?話時話,其實有冇需要搞到咁複雜先,點解唔直接問「what is your favorite animal」呢?講真,我自己都唔敢肯定架,希望有英語人可以指點吓!

小朋友不該在圖書館做甚麼事?(全部答對)
哈哈,我答「瀨屎」或「瀨尿」都應該唔會錯啩!

有甚麼食物對牙齒有益?(4隻答錯)
PK嘞,呢條唔識答添!不過咁,如果臨場應考,唔識都要撞架啦。我會答「牛奶」囉,高鈣食物,斷估點都有啲譜啩!本來我都冇資格恥笑人地,不過篇報導話有隻大學雞嘅答案竟然係「牙膏」,真係要忍得住笑都幾難囉!哈哈,唔通隻大學雞就係因為食得牙膏太多,所以先搞到咁低B?!

甚麼車輛只可以在香港區行駛?(4隻答錯)
電車?應該係喇啩!

香港的機場在哪裏?(1隻答錯)
呢條我識,係「赤鱲角」。不過如果要書寫作答就唔掂嘞,因為我唔識寫個「鱲」字!唔知答「大嶼山」得唔得呢,個「嶼」字我識寫喎。

超級市場和街市的分別?(1隻答錯)
超市乾淨企理,貨品選擇多而且陳列整齊,買得多仲可以送貨,俾錢碌卡又得,嘟八達通都得,夠晒方便。街市污糟邋遢,經過濕貨區成日會俾人潑濕腳,俾錢只可以用現金,而神沙仲拒收添,唔係咁customer-friendly囉。本人諗嘢簡單直接,以上答案係從普羅顧客嘅角度出發。但係以而家啲大學雞嘅思維,佢地當然會有唔同答法啦。哈哈,等我估吓先,會唔會係咁呢?超市係地產霸權,係無良奸商,最鍾意揾顧客笨。街市商販係良心經營者,佢地擺檔唔係為咗賺錢,而只係想服務市民。正因為佢地當啲街坊係朋友,所以絕對唔會揾顧客笨。

經人肉測試,除咗本身有問題嘅若干題目,本人應該都冇答錯。就算係嗰條靠撞嘅「食物」問題,我都相當有信心架。對比番報紙做嘅大學雞測試,正確率100%嘅竟然只得3條,仲要都係淺到連幼稚雞都唔會答錯嘅題目添。無疑,對四五歲嘅細路嚟講,有部分題目可能真係比較深。不過做咗廿年人、讀咗十幾年書嘅大學雞,竟然都會俾呢啲題目考起,咁就真係講唔過去嘞。

究竟係咪高等教育普及化拉低晒大學生嘅水平呢?抑或,會唔會因為呢一代都喺溫室成長,過份嘅保護令到佢地學唔到一般生活常識呢?點都好啦,對一個老餅旁觀者嚟講,只可以話得啖笑囉!

來源:「SUN熱辣:升小面試題考起大學生」

5 則留言:

  1. 題出了,可以答吓玩吓,但出題條友語理、概念不清,真係不忍卒睹。

    8, 10, 11, 12中,哪一個數字是不同的?(根本就個個不同)

    第二題你點出了,根本就語理不清!

    甚麼車輛只可以在香港區行駛?(只有港島區,沒有香港區,而且不是可以不可以的問題)

    香港教育衰在怪獸辦學同埋怪獸家長手中。

    回覆刪除
  2. 「Kid, could you share with me what is your favorite animal ?」
    即喺好似我初初來到加拿大時,入到西人餐廳,對侍應生講:「Would you please give us two glasses of water?」
    嗰西人女侍應生即刻愕然咁問:「What?」
    另一個人跟著對女侍應生講:「Two water, please!」
    香港學啲英文,原來喺入皇室餐廳至可以用嘅。嘻嘻!


    「甚麼車輛只可以在香港區行駛?」
    精準啲講,仲有山頂纜車。嘻嘻!

    回覆刪除
  3. laulong,
    其實記者都難辭其咎,如果題目有明顯錯誤、或含糊不清,應該整理吓先初街囉!哈哈,除非連記者本身都發現唔到有問題啦!

    佛爺:
    香港學校教嘅英文真係好唔生活化囉!好多英文講到lark lark聲嘅人,其實唔一定讀過好多書或者飲過鹹水,可能只係蒲得老蘭多咋!

    回覆刪除
  4. Arm:

    飲過鹹水嘅人,英文唔一定好㗎,好似我就喺一個例子。嘻嘻!

    尤其是宜家喺大多倫多或大溫哥華地區,新嚟嘅留學生,想學英文唔喺咁容易。

    回覆刪除
  5. 佛爺:
    任何語文都係,要用得多至會好。如果有太多來自同一地區(例如香港或大陸)嘅留學生,佢地好自然就會形成一個社群,用番自己嘅語言溝通。所以飲過鹹水唔一定表示英文會好,尤其對啲唔係咁outgoing嘅人而言。

    回覆刪除