2016年6月13日星期一

十年:語文篇

見到電影「十年」咁成功,唔止普羅大眾讚好,更得到專業人士肯定,連金像獎最佳電影都攞埋,本人亦有樣學樣,嘗試預測十年後香港喺唔同方面會出現乜嘢變化。話說十年後香港已經獨立,終於可以實現港人治港,唔使日日港人自講……咪插住!恥笑我癡人說夢?如果「十年」嘅情節真係有可能發生,咁我嘅預測又點解冇可能實現先!

由於一男子因數,前朝處處與民為敵,事事倒行逆施。立國之初,香港可謂百廢待興。當然啦,事有先後緩急,對於將本土理念寫入國策嘅第一任政府,去中國化自然係首要任務。呢樣嘢台灣嘅阿扁總統幾十年前已經搞過,仲搞得好成功添。

去中國化,首先要從語文入手。人每日都要講嘢寫嘢,如果港人嘅語文仍然保留住中國元素,對國民身分認同絕對冇好處。語文本土化,其實一啲都唔新鮮。早於十幾年前,本土派先烈毛姑姑同飯桶威已經提出要禁絕嗰啲帶有中國特色嘅用語。例如,「空調」唔講得,一定要用「冷氣」。本土派始祖「香肛人優先」亦一早就講過「香港的法定語言為英語及粵語」。但係點解佢地嘅綱領會用文巢巢嘅標準北方書面語寫出嚟呢,咁就值得商榷嘞。仲有,用「粵語」二字亦有問題,唔通佢地唔知「粵」係廣東(中國嘅一個省)咁解?畢竟,「香肛人優先」只係一班九唔搭八嘅疑似MK仔同援交妹,我地都係無謂深究囉。而第一屆香港政府就唔同嘞,雖然都係本土派,不過人地係以大學生為骨幹嘅本土派,除咗有理念,仲好有學識添。所以廣東話(或粵語)已經正名為「香港話」,同英文一齊成為香港嘅法定語文。

學校唔會再教「中國歷史」、「中國語文」、或者「中國文學」,只有「香港歷史」、「香港語文」、同埋「香港文學」。咁當然係好事,以歷史科為例,由幾千年縮到得返百幾年,啲學生都不知舒服幾多。但係講到香港語文同香港文學,問題又嚟嘞。以香港話寫嘅書籍文獻一向唔多,稱得上文學作品嘅更係少之又少。摷嚟摷去,都只係得一篇適合做教材,就係高登神文「男人唔可以窮」。所以立國之初,無論大中小學雞,讀嚟讀去都只係一篇「男人唔可以窮」。咁對學生嚟講當然亦係好事,因為多咗時間做自己鍾意做嘅嘢,例如溝女啦、溝仔啦、打飛機啦……香港學生真係從來未試過咁幸福囉。

題外話,本人雖然一早就喺網上用香港話寫嘢(可能比班本土派更早),不過就未有因此受到推崇,反而要鋃鐺入獄,罪名係「反本土」。咪當我講笑,中國有「反革命罪」,獨立後嘅香港當然有「反本土罪」啦!算啦,我受!如果告我一條更嚴重嘅「叛國罪」咪仲PK!

言歸正傳,自從全面推行香港話教育之後,有關當局就發現咗個問題。同一個字,啲人都會有幾個唔同寫法。例如「嘅」字,有人會寫成「既」,仲有人索性用英文「ge」代替添。再舉多個例,「(唔/吾)(使/駛/洗)(俾/比)(返/番/翻)我」,咁簡單嘅一句,竟然有多達36種常見寫法。有人就提出要搞返個「香港話正字運動」,不過未進行深入研究就俾人否決咗,原因有二。其一,香港仲未立國就已經引發大規模嘅老餅逃亡潮,香港再冇「老學究」呢樣嘢,想正都冇人識正。其二,如果尋根究底,必然會發現香港話(粵語)有啲字其實比現代常用嘅中文字更古老,正字有復闢中國文化之嫌,絕唔符合香港基本國策。既然唔正得,唯有詐睇唔到啦。比較亂啲啫,又唔會死人嘅。不過換個角度睇,香港文壇從來未試過咁精彩、咁多樣化,可謂百家爭鳴、百花齊放!

雖然話唔理,但係單嘢就喺政府裏面引發咗另一番更大鑊嘅討論,就係應唔應該廢除中文字。講到底,中文字有幾千年歷史,絕非本土產物。平時講嘢就冇問題,不過要寫出嚟嘅話,只要係有本土意識嘅人都會覺得好唔舒服。其實廢唔廢除中文字根本唔需要討論,因為所有閣員都認為有必要廢除,引起激辯係究竟要點執行。

有哈日閣員第一時間提出用日語取代香港話嘅位置,仲建議由杜如瘋出任語文改革委員會主席一職。呢個辦法當然好,一來國民去日本濕平會方便好多,唔使雞同鴨講。而且合乎港日世代有好嘅國策添。事實上,日本係第一個同香港建交嘅國家。而香港除咗公開表態支持日本擁有釣魚台主權,仲高度評價日治時期日本人對香港作出嘅貢獻。辦法雖然係好,不過呢個建議好快就觸礁。因為日語仲殘留若干漢字,有閣員驚會勾起國民嘅不快回憶。

跟住有人提出香港話拼音化。具體做法可以參考韓國或越南,一係自創一套拼音字符,一係就用拉丁拼音。事實上,呢兩個國家棄用漢字,正正就係主權嘅體現。所以香港話拼音化正合香港國策。有哈韓閣員即刻舉腳贊成,仲話唔使搞乜嘢自創嘞,直接借用韓語拼音字符就得。咁香港人學韓文會易啲,去韓國濕平自然都方便啲啦。有持異見嘅閣員即刻拍檯反對,話香港係國際金融中心(哈哈,到時仲係先算啦),就算拼都應該用拉丁拼音,點都冇理由用嗰啲蟲唔似蟲屎唔似屎嘅泡菜字符。結果內閣立時分成兩派,大家互不相讓,差啲演變成集體武鬥。

最後總統大人大力拍檯,嚟個一掌定音。佢話香港作為國際金融中心,根本唔使搞乜嘢香港話拼音,不如直接廢除香港話,只用英文。佢又話香港話源自廣東,如果唔廢除,香港始終都係擺脫唔到同中國嘅關係。佢仲舉咗新加坡做例,話人地全民英語對白,都不知幾掂。點知有唔識相嘅閣員竟然提出質疑,話前朝要語文老師考基準試,又請埋啲鬼佬鬼婆教英文,但係都唔見香港學生英文有幾好。就算學校轉晒用鬼佬鬼婆教都係行唔通,一來本地教師肯定同你死過,而且成本亦太高。仲有,學校始終提供唔到一個全天候英語環境,學生放學返屋企就唔再會有講英文嘅動力。

面對閣員嘅質疑,總統大人不慌不忙咁拋出佢嘅偉大構想:英文老師入屋計畫。當然唔係話要每家人都請個鬼佬或鬼婆長駐屋企教英文啦。其實個計畫好簡單,就係用居留權吸引啲識英文嘅外傭嚟香港做嘢。咁又真係得喎,大家都見得多啦,嗰啲屋企有姐姐(外傭)嘅細路,有邊個唔係一開口就英文先。當然啦,為咗確保啲外傭唔會教壞細路,參與居留權計畫嘅外傭要先通過英文基準試。眾所周知,啲賓賓個個都英文嘞嘞聲,所以佢地可以獲得豁免。如果有人請唔起外傭,政府會提供資助。計過條數,點都平過請啲鬼佬鬼婆教英文囉。

結果過咗幾年,所有香港人英文都講到嘞嘞聲,不過有啲奇怪口音就在所難免嘞。至此,香港話亦完成咗佢嘅歷史任務。雖然香港已經好似新加坡一樣,做到全民英語對白,但係咁並冇為經濟帶嚟轉機,國際金融中心嘅地位始終都係保唔住。

話說香港獨立前,中資已經大舉撤離。獨立後,香港再唔係進入中國市場嘅門戶,外資亦紛紛撤走。當年香港人豪言話唔要經濟發展,如今果然應驗咗。加上幾年間政府搞咗幾次全民乜乜全民物物,前朝留低嘅外匯儲備已經散盡,庫房空空如也。雖然失業率高企,政府只能講一句愛莫能助。

好彩第一任總統有先見之明,將香港打造成英語港,令香港可以發展出一種新產業:家庭傭工輸出。繼菲印泰之後,香港正式成為亞洲另一家傭輸出國。因為香港人比較白淨,受歡迎程度竟然遠超一眾菲印泰前輩。所謂行行出狀元,香港人終於可以威番鑊喇!最唔抵係啲賓賓,教識香港人講英文,點知連個飯碗都俾人搶埋,唯有嘆一句:好人冇好報!

Lalibela, Ethiopia

Lalibela, Ethiopia

2016年6月7日星期二

點解新加坡得香港唔得?

同係彈丸之地,點解新加坡作為一個獨立國家可以咁成功而香港就冇條件獨立呢?原因有三:

1)當初係大馬自願放棄新加坡
2)新加坡冇民主
3)新加坡有李光耀

想搞港獨嘅朋友,你地可以繼續宣揚你地嘅港獨理念,不過就唔好再攞新加坡做例子,話點解新加坡得香港唔得,否則只會自暴其短,俾世人見到你地有幾幼稚無知。至於以上三點,我就唔多作解釋嘞,咁顯淺嘅道理,智力正常嘅人都應該會明白。

講開又講,李光耀真係一代政治巨人,只係掌管小小鼻屎國,兩個字:嘥料!講開又再講,當年中大生抗議校方向李光耀頒授榮譽博士學位,我只可以贈佢地六個字:夏蟲不可語冰!

網上圖片