2014年7月13日星期日

100年,兩次世界大戰(上)

100年前,奧匈帝國王儲費迪南大公喺薩拉熱窩遇刺身亡,觸發第一次世界大戰。本人對一戰絕對冇研究之至,想講都冇得講。不過我相信冰凍三尺非一日之寒,就算冇呢單刺殺事件,班友遲早都係會打到七彩囉。

薩拉熱窩,聽個名已經唔係好嘢。「薩拉」同「撒拉」同音,即係屎尿齊發。一隻燒熱咗嘅大鑊,仲要喺上面痾屎痾尿,咁直頭係人間地獄啦。舊年有機會親臨呢個一戰名城,真係估佢唔到,薩拉熱窩竟然係一個山明水秀、古意盎然、盛產美女嘅好地方。本人到過嘅地方都唔算太少,咁靚嘅城市就好少見,絕對可以排喺我嘅城市排行榜頭五位。

雖然同一戰爆發有莫大關係,不過薩拉熱窩喺一戰期間並冇受到大規模破壞。到20年前爆發波黑戰爭,薩拉熱窩終於難逃一劫。92年,佔波黑地區人口44%嘅波斯尼亞人唔理佔人口33%嘅塞爾維亞人反對,舉行獨立公投。結果塞爾維亞人杯葛投票,議案以大比數通過。波斯尼亞隨即宣布脫離南斯拉夫獨立,亦好快得到歐美西方國家承認。講開又講,其實呢單嘢同克里米亞獨立公投好相似,不過西方民主社會嘅反應就啱啱相反,簡直雙重標準到冇朋友。唔係盟友嘅就支持分拆上市,到時就可以收編獨立出嚟嘅新國家。如果係盟友就要保持領土完整嘞,咁先可以保留己方實力。支持民族自決云云,原來只係一個美麗嘅誤會。奧巴馬早排就出晒口術,講到明唔想見到蘇格蘭獨立。人地根本唔介意展示俾全世界睇自己有幾虛偽,慘得過仲有大把第三世界人民(包括香港人)盲目相信佢係正義朋友,你吹咩!

言歸正傳,波黑宣布獨立,由於種族宗教分歧,區內塞爾維亞人亦決定另起爐灶,成立塞族共和國,因而引發波黑內戰。作為波斯尼亞人嘅政治文化中心,薩拉熱窩自然首當其衝,成為塞族人攻擊目標。塞軍喺薩拉熱窩市區周邊山上布兵,開始咗為期三年幾嘅圍城。直到後來北約大規模軍事介入,呢場內戰先結束。

喺薩拉熱窩,參觀過一間「希望隧道」(Tunnel of Hope)博物館。話說圍城期間,四面環山嘅薩拉熱窩完全與世隔絕,各種物資極其短缺,居民過住暗無天日嘅生活。據博物館講解員講,塞軍甚至喺市內水源落毒添。後來有波斯尼亞人諗到挖一條隧道,由市郊通往當時聯合國維和部隊駐紮嘅薩拉熱窩機場,以解決物資補給問題。只用簡單工具,不分晝夜係咁掘,結果用咗4個月完成呢條800米長嘅隧道。期間既要避開塞軍耳目,又要解決各種技術問題(例如嚴重滲水問題同點樣棄置挖出嚟嘅泥土等等),難度可能不下於我地嘅高鐵工程囉。就係因為有呢條隧道,薩拉熱窩市民先可以捱到內戰結束。

時至今日,薩拉熱窩已經成為旅遊熱點,不過對於當地人,戰爭陰影似乎仲係揮之不去。市內好多建築物,牆身仍見纍纍彈痕。市民亦唔見得已經忘記當年傷痛,好似嗰位希望隧道博物館講解員,就完全冇掩飾自己對塞爾維亞人嘅憎恨。

嗰位講解員仲極力推薦一套有關波黑戰爭嘅電影,等我地可以對當年塞軍嘅暴行有多啲認識。套戲叫做《In the Land of Blood and Honey》,港譯《波斯尼亞的羅密歐與茱麗葉》,係畢嫂嘅自編自導處女作。我地嘅隨團導遊(阿爾巴尼亞人)真係唔話得,第二日就已經買咗套戲隻碟喺旅遊巴放。不過有畫冇聲(其實係好細聲),電視螢幕又細,根本唔知佢做緊乜,淨係覺得攝影唔錯。結果睇咗一陣就決定放棄,都係揾周公傾吓實際啲。

返到香港,第一時間上IMDb摷吓,原來畢嫂呢套處女作劣評如潮,評分低到得4.2,即刻冇晒興趣。而且,相信評分已經俾好多反戰人士嘅感情分拉高咗,否則可能連3分都冇添。所以話呢,就算你有幾偉大嘅情操、幾明確嘅目標、幾堅定嘅決心,如果本身條件不足,到頭來都係敗事有餘。可能有人會話,畢嫂第一次做導演,表現差係好正常嘅事。咁我又唔同意嘞,姜文首執導筒就技驚四座啦,呢個根本就係資質問題。其實畢嫂應該發揮佢嘅專長,繼續做番個靚靚花瓶,咁先係大眾之福囉。

講開又講,戲名譯做《波斯尼亞的羅密歐與茱麗葉》,簡直又長又臭,而且分明係炒作鄭天后某首名曲,手法絕不高明。本人就覺得大陸直譯做《血與蜜之地》好好多囉。難為毛姑姑同飯桶威之流仲講到香港電影譯名幾有水準,呢兩條友根本就係自暴其短。哈哈,越講越遠添!

最後想講吓圍城其間薩拉熱窩人遇到嘅一個兩難問題,又係喺希望隧道博物館聽到嘅。話說當時出街係一件好危險嘅事,因為好多地方都有塞族狙擊手喺高處埋伏,見人就放冷槍。所以迫不得已要落街嘅話,人人都會以100米9秒9嘅速度走過啲危險地帶。咁落街攞水就出現兩難嘞,究竟每次攞幾多至好呢?攞多自然走得慢,中槍機會必定大好多。攞得少就要落多幾次街,中伏可能一樣會大增。如果當時身處薩拉熱窩,你又會點抉擇呢?

Sarajevo, Bosnia

Sarajevo, Bosnia

Sarajevo, Bosnia

Sarajevo, Bosnia

Sarajevo, Bosnia

Tunnel of Hope, Sarajevo, Bosnia

2014年7月8日星期二

你當喺酒店叫room service?

星期日揭開明報副刊,見到大大張相影住一碟類似意粉嘅物體,上面鋪咗幾隻開邊中蝦同幾條幼蘆筍,睇落都幾吸引。睇吓標題,原來係蕎麥麵。再睇埋內文,開頭幾句竟然係「全城抗命,新聞令人食不下嚥,雖然算是打了勝利的一仗,依然沒有食慾,也沒有時間和心情做 ...」,即刻火都嚟埋,乜叉食慾都冇晒。眼角一瞄,見到作者個名係「饒雙宜」,完全未聽過,可能係時下啲所謂(或不知所謂)嘅「新文化人」啦。

呢啲新文化人,特徵係辭不達意、思路紊亂,寫嘢唔係言之無物內容空泛,就係邏輯犯駁廢話連篇。好似上面提到嘅「饒雙宜」呢類人,一方面話689唔可以代表香港人,而另一方面又大模屍樣代表全港市民發聲,都唔知係乜嘢邏輯。「全城抗命」云云,唔通佢真係咁肯定所有人都係企喺佢地嗰邊?其他人我唔知,起碼本人就唔係嘞。無啦啦「被代表」,你話㷫唔㷫吖?所謂「己所不欲勿施於人」,呢件「饒雙宜」都算厚顏無恥囉。

提起「全城抗命」,又即刻虛火上升添。明明係公然破壞香港法治,竟然會有咁多人拍爛手掌,都唔知啲人乜嘢心態。最惡頂係嗰條人渣傑,居然批評警方清場冇道理,因為班學生承諾咗8點鐘會撤離喎。首先,連呢啲咁嘅承諾都相信,條人渣係咪幼稚咗啲呢?如果到8點仲有人賴死唔走(可能性極高),勢必癱瘓中環交通,到時條人渣又肯唔肯負責先。事實上警方已經好克制,多番勸喻無效先採取行動囉。要記住,係班學生違法在先,佢地俾人拉,只可以話咎由自取。仲有,違法就係違法,唔可以話設定一個時限就當冇事。舉個例,如果有色魔對受害人承諾只係姦佢兩分鐘,咁係咪可以作為抗辯理由呢?枉條人渣仲話係大律師,我話佢係法律界之恥就真。學吳志森話齋,真係「沒有最無恥,只有更無恥」呀!哈哈,話時話,莫非吳某覺得自己好有恥?

睇見班學生預演佔中,真係唔知好嬲定好笑。嬲,唔止因為班友公然破壞香港法治,更係因為佢地顛倒黑白混淆視聽。首先,班友投訴警方濫用暴力。真係懷疑佢地係讀書定讀屎片,究竟知唔知暴力呢兩個字點解。睇吓啲西方民主國家嘅警察,當啲示威者狗咁扑,呢啲就係暴力嘞。香港啲細路唔係電視汁撈飯嘅咩,都唔明點解連丁屎咁多國際事野都冇。而家資訊透明,警方點樣清場大家有目共睹。事實係班友唔肯自己行,仲手繞手攤晒屍,警察先要合力抬佢地走。莫講話暴力,咁根本連武力都唔算,只可以話係勞力囉。香港警察全世界最斯文,真係有少少國際常識嘅人都知啦。幾年前拉隊嚟香港搞嘢嘅暴力韓農,就曾經盛讚香港警察夠溫柔,唔知大家仲記唔記得呢?

咁都算嘞,某學聯發言人事後竟然批評警方清場時手忙腳亂,質疑如果有一萬人佔中,警方根本應付唔嚟。明明係惡人先告狀,難為條友可以講到面不紅耳不熱。如果唔係慌死整親班友,搞到要執仔咁執,警方使鬼搞咁耐咩。講真,我都唔係太滿意警方嘅表現,對班瞓街老鼠有冇必要咁溫柔先。至於質疑一萬人佔中警方會處理唔到,更證明條友幼稚無知,都唔明佢點解會考到入大學。如果發生大型騷亂,你以為警察仲會溫柔到逐件慢慢執?就算唔出動解放軍,都起碼會派出防暴隊啦,到時香港就真正可以同國際接軌嘞。計我話,要處理啲阻街垃圾,最好就係用大型鏟車一鑊過鏟晒去堆填區,使鬼搞咁多嘢咩!

至於笑,好簡單,因為班友實在太搞笑。班友俾人抬走,你估佢地會嗌啲乜嘢口號?會唔會係呢句經典對白呢:「今日拉咗一個乜乜乜,仲有千千萬萬個乜乜乜!」有冇人咁講我唔知,不過就有小朋友搞笑到嗌「阿媽」囉。又怕痕又怕痛,呢啲溫室小花小草就唔好學人搞社運啦。所謂「出得嚟行,預咗要還」,淫民力量班爛仔雖然都係X街,不過起碼冇咁失禮人先啦。更搞笑嘅都仲有,班友俾人拉咗,半夜三更見肚餓就話要食嘢,唔即刻應酬佢地就投訴。哈哈,而家你當喺酒店叫room service?

據聞喺大陸打靶,被槍決者家人要俾番子彈費。我就覺得香港應該仿效吓,監獄實行食宿收費制。就算唔賺,起碼都要收番成本先啦。如果他日有大批佔中人士被拉入冊,納稅人就要養埋佢地,我自己就覺得好唔抵囉!

The Royal Cancun Hotel, Cancun, Mexico

The Royal Cancun Hotel, Cancun, Mexico

Vivanta by Taj Hari Mahal Hotel, Jodhpur, India

Jetwing Blue Hotel, Negambo, Sri Lanka

Palace Hotel, Lost City, South Africa

2014年7月2日星期三

烏合之眾

622公投有78萬香港人投票支持「公民提名」,本人一啲都唔意外。主辦單位當然認為空前成功,話數字說明咗港人對「真普選」嘅強烈訴求喎,究竟事實係咪咁呢?

78萬呢個數字肯定存在相當水分。票數只有極小部分係嚟自實體票站,要喺網上或手機投票出術,真係話都冇咁易。只靠身分證號碼同電話號碼把關,投票人年齡check唔到,身分證號碼係咪合成嘅又check唔到,你想點玩都得啦。而家連小學雞都有手機,咁啱啲未夠秤(未滿18歲)嘅細路又係比較激嘅一群,你估佢地會唔會乖到唔投票?根據網上資料,香港流動電話數目差唔多係全港人口兩倍。好似啲的士佬咁,五六部手機一字排開,如果要投票,你又會唔會相信佢地誠實到只係投一次?仲有,只要屋企有一個佔中粉屎,亦好可能會冚家「被投票」。水分有幾多真係好難講,如果話有五成都唔出奇,不過點都唔會係主辦單位講嘅微不足道囉。

71遊行,主辦單位話最少有51萬人參與,比舊年多一萬。警方就話高峰期有9.86萬,而「港大民研」同港大學者葉兆輝嘅數字分別係17.2萬同12.2萬。民陣年年作到狗咁大,呢個已經係不爭嘅事實,本來唔需要再攞出嚟講。本人奇怪嘅反而係點解班友今年會咁克制,作得51萬咁少囉。

622公投都有78萬人表咗態,佢地冇理由唔行晒出嚟瞓身支持啫。當然啦,可能有部分人琴日要返工,又可能有部分人不良於行唔能夠參與。不過另一方面睇,有大量622冇得投票嘅人(例如未夠秤或非香港永久居民)補充,而且71遊行涵蓋嘅議題更廣,人數點都冇可能得咁少囉。由此可見,622公投嘅水分可能比我想像更嚴重。究竟主辦單位喺622公投有冇作data,因為冇實質證據,本人就不予置評嘞。

講真,承接622公投嘅聲勢,民陣起碼要作到80至100萬先算「合理」。而家只係作得51萬,相信係政治上嘅折衷。根據往績推斷,如果遊行人數有40萬,班友一定敢作夠100萬。按合理推測,實際遊行人數一定好少,可能連20萬都唔夠,所以民陣都唔敢作得太大。

不過點都好,遊行人數一定唔可以少過50萬。首先,今年有東北發展爭議、622公投、一國兩制白皮書等大單嘢催谷,如果公布嘅數字竟然少過舊年,民陣無異政治自殺。再者,50萬呢個數字亦別具意義,說明咗當前形勢可以同2003年香港嘅歷史性黑暗時刻相提並論。民陣將舊年71遊行人數由43萬「修正」為50萬,顯然亦有考慮咗其中歷史意義。幾理想丫,舊年50萬,今年51萬,更上一層樓。跟住出年52萬,後年53萬,每年加一萬,有排先到700萬啦,簡直長玩長有呀。

其實民陣年年老作,真係鬧佢都嫌嘥氣。不過班友細眉細眼,全無大家龜獸風範,咁就唔批評吓唔得嘞。啲數字刀斧痕跡咁明顯,可謂「司馬昭之心,路人皆見」,欺瞞公眾嘅意圖已經無從掩飾。講真,班友嘅狼子野心,俾我地呢啲路人甲乙丙見到根本就冇所謂,只要班同路人見唔到就得啦。古人講得好,「量小非君子,無毒不丈夫」,又唔係第一次造數,點解唔索性造大啲呢?今年作到80萬,出年作夠100萬,要信嘅人仍然會信。就算作到超過香港人口都冇問題,因為有大量反共自由人湧落嚟參與囉,只要求其俾個解釋,熱愛民主嘅香港人一樣會相信。又要作大,又要畏首畏尾,搞到啲數字咁expected,可謂欲蓋彌彰!

所以話呢,民陣班友只不過係烏合之眾,腦筋同啲小爬蟲差唔多,實在難成大器!

National Museum of Anthropology, Mexico City, Mexico